Univerexport – novosti iz pekare

Trgovinski lanac Univerexport već 27 godina ima svoj pogon u kome proizvodi hlebove i peciva. O tome šta su sve osavremenili u svom načinu rada i kako danas funkcioniše njihova pekara, razgovarali smo sa Zoranom Berićem, kategori menadžerom.

P&P: Kako je zamišljen koncept vaše pekare? Da li imate dobavljače koji vas snabdevaju svežim pekarskim i poslastičarskim proizvodima, a deo asortimana pečete na prodajnom mestu?
Z.B.: Upravo tako. Kao najbolji koncept za naše potrošače pokazao se odabir dobavljača koji nas snabdevaju svežim i pakovanim pekarskim i poslastičarskim proizvodima, dok određeni asortiman istih mi pečemo i spremamo sami u našim većim objektima. Takođe, u Univerexport objektu koji se nalazi u tržnom centru Promenada u Novom Sadu, imamo i sopstvenu poslastičarnicu u kojoj pripremamo i pakujemo uvek sveže kolače, od kojih i sirove, kao i torte, našom rukom pravljene!

P&P: Šta proizvodite u svom pogonu?
Z.B.: Kompanija Univerexport u svom vlasništvu još od 1995. godine ima i proizvodni pogon, gde se uz pomoć najmodernije opreme proizvode sveži i pakovani hlebovi, kao i smrznuti proizvodi za dopeku, koji se dalje distriburiraju u našoj maloprodajnoj mreži. Odavno smo prepoznali veliki značaj lične proizvodnje, a sve u cilju toga da potrošaču ponudimo proizvode visokog kvaliteta koje pravimo kao za sebe.

P&P: Koje ste novine uveli na pekarskim odeljenjima u vašim maloprodajnim objektima?
Z.B.: Kompanija Univerexport nastoji da i na pekarskim odeljenjima svojih maloprodajnih objekata prati trendove i inovacije sa svetskih tržišta. Tako su i samouslužne vitrine na pekarskim odeljenjima naših maloprodajnih objekata, koje sam proces kupovine čine bržim i lakšim, uveliko postale sastavni deo naše ponude.

P&P: Kakvu opremu imate?
Z.B.:
Univerexport, kao najveći domaći trgovinski lanac, u preko 50 svojih maloprodajnih objekata ima sopstvenu pekaru, odnosno pečenje i dopeku pekarskih proizvoda. Pored standardne moderne opreme, svi naši veći objekti poseduju i savremene pekarske konvektomate, odnosno specijalizovane peći za dopeku.

P&P: Kakav pekarski asortiman mogu da očekuju kupci tokom celog dana?
Z.B.: Tokom čitavog radnog vremena, kupci Univerexporta na raspolaganju imaju veoma raznovrstan asortiman pekarskih proizvoda, kao i kolača. U ponudi su različite vrste industrijskih, specijalnih i obogaćenih svežih i pakovanih hlebova, slatka i slana sveža i pakovana peciva, te razne vrste torti i sitnih kolača.

P&P: Sa kojim pekarama i mlinovima sarađujete u pekarskom i poslastičarskom asortimanu?
Z.B.: Kada je reč o pekarskom asortimanu, pored naše pekare, sarađujemo sa velikim brojem renomiranih proizvođača pekarskih proizvoda. To su uglavnom najznačajniji predstavnici pekarske industrije na našem tržištu, poput kompanija Don Don, AS-braća Stanković, Trivit, Pons, Nova ishrana i mnogi drugi. I po pitanju kolačarskog asortimana sarađujemo sa velikim brojem renomiranih proizvođača kvalitenih kolača, od kojih bismo istakli brendove Stamevski, Laki S, Slatko srce, Sweet days cake i dr.

P&P: Da li sarađujete sa zanatskim pekarama? Da li imate neke od proizvode od kiselog testa sa prirodnim kvascem?
Z.B.: U pomenutom sopstvenom pekarskom pogonu, Univerexport proizvodi i više vrsta zanatskih hlebova od kiselog testa, na prirodnoj osnovi.

P&P: Čime se rukovodite prilikom proširenja asortimana, da li pratite želje svojih potrošača ili im nudite nove proizvode koji su trend u svetu?
Z.B.: Kriterijumi za proširenje asortimana su različiti i idu ukorak sa dešavanjima na tržištu. Asortiman se formira na osnovu konstantnog praćenje trendova i ispitivanja celokupnog tržišta, kao i ponude renomiranih dobavljača, gde nam je pored cene pre svega bitan kvalitet proizvoda. Naravno, želje i potrebe naših potrošača presudne su u donošenju konačne odluke o asortimanu.

P&P: Da li imate proizvode iz segmenta hrane koja je dobra za naše zdravlje – sa manje šećera, bez glutena, sa više vlakana, proteina, ono što je u skladu sa aktuelnim svetskim trendovima?
Z.B.: Sastavni deo asortimana u Univerexport maloprodajnim objektima jesu i posebne grupe pekarskih proizvoda i širok spektar specijalnih vrsta hlebova i artikala čiji sastav odgovara različitim stilovima života, a koji idu ukorak sa svetskim trendovima u ovoj oblasti. Između ostalog, u ponudi Univerexport pekare jesu i specijalni proteinski hlebovi, kao i oni sa celim zrnom i kiselim testom. Kada je reč o standardnoj ponudi, potrošači u našim maloprodajnim objektima na raspolaganju imaju i pite različitih ukusa, od slanih sa sirom, mesom, krompirom i pita pica, do slatkih sa jabukama, višnjama, bundevom, kremom. Pored toga, u asortimanu su i najrazličitije vrste kvalitetnih torti, sitnih kolača i krofni.

P&P: Koji su vaši najprodavaniji proizvod u pekari, među hlebovima i pecivima?
Z.B.: U skladu sa prodajom date kategorije na celokupnom tržištu, najprodavaniji proizvodi u našoj pekarskoj ponudi jesu rezani beli hleb, uredbena vekna i pakovana slana peciva.

P&P: Da li u svojim katalozima promovišete pekarske i poslastičarske proizvode?
Z.B.: Da, u okviru svih akcijskih aktivnosti u ponudi se nalazi i širok asortiman hleba, peciva, a pogotovo kolača i torti jer se zaista radi o odličnoj ponudi kvalitetnih proizvoda. To su uvek vrlo atraktivni artikli za potrošače, jer se radi o proizvodima koji su sastavni deo svake potrošačke korpe.

P&P: Da li imate akcije, co-branding promocije, unakrsne promocije sa pekarskim i poslastičarskim proizvodima u samom objektu?
Z.B.: Pored redovnih akcijskih aktivnosti, u ponudi Univerexport maloprodajnih objekata jesu i raznolike mix&match promocije koje sadrže pekarske i kolačarske proizvode, kao i redovne degustacije novog u slanom i slatkom programu, koje su se pokazale kao vrlo interesantne potrošačima.

P&P: Koliko je zahtevan srpski potrošač danas u kategoriji pekarsko-poslastičarskih proizvoda?
Z.B.: Kao što statistički podaci i pokazuju, Srbija se nalazi u društvu zemalja gde se najviše konzumira beli hleb na nivou čitave Evrope. Samim tim, naši potrošači vrlo dobro poznaju kvalitet i ponudu ovog dela asortimana. Međutim, novi trendovi, inovacije i proširenje ponude u pekarskoj industriji nisu zaobišli ni naše tržište, pa se kupci sve češće odlučuju za alternativne i zdravije proizvode. Kompanija Univerexport ide u korak sa tim i radi na tome da potrošačima obezbedi najkvalitetniji mogući asortiman pekarsko-poslasičarskih proizvoda, koji može zadovoljiti različite potrebe, zahteve i ukuse.

magazin Pekar&Poslastičar broj 40, avgust/septembar 2022.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo

Hanedan baklava

Irem Arslan je u Beograd došla iz Turske da studira farmaciju. Prvo je učila jezik, a zatim se...

Pročitaj