Zanatski sladoled

Nova sezona samo što nije počela, između tradicije i trendova

Najvažnije je da je sirovina sveža
Mi naše sladolede ne dekorišemo, pošto ih čuvamo u posebnim vitrinama. Najbitnija stvar je da je sirovina sveža, sve ostalo je posle mnogo lakše. Kao i svakog leta, u modi je sve što može da se stavi u sladoled, kažu u Bubamari.

.

Sezona sladoleda gotovo da se ne prekida jer smo postali tržište na kome se ova slastica konzumira tokom cele godine. Ipak zvanično otvaranje počinje uskoro – onda kada proizvođači čeka nas baš zanimljiva sezona. I dok neki, poput Crne ovce spremaju specijalna iznenađenja i nove ukuse zbog proslave desetog rođendana, drugi kao što je Crazy cat ostaju verni svom konceptu – pravljenju pravog, autentičnog sladoleda od vrhunskih sastojaka, a fokusirali su se na sezonske i lokalne sirovine, pa će ponuditi ukuse inspirisane domaćim voćem i kvalitetnim orašastim plodovima. Bubamara planira da intenzivnije komunicira sa kranjim korisnicima i da im objasni koje sastojke koristi u izradi sladoleda. Većina sastojaka je od malih domaćih proizvođača, a paste su italijanske. I novosadska Sladoled Kuglana sprema dosta iznenađenja, a proširuju ponudu veganskih i sorbet opcija. Nocciola otvara poslastičarnice u Kragujevcu i nekoliko franšiza u Kruševcu, Beogradu, Čačku i Jagodini. Od ukusa donosi proteinski miks, kinder bueno i nekoliko vrsta sladoleda bez šećera. Icebox ostaje pri starim proverenim ukusima vanila, čokolada, pistać i veliki izbor sladoleda bez šećera, a od novih tredova ove godine u ponudi će biti i čuvena Dubai čokolada i još neki neobični ukusi.

Napraviti ukus koji traži dete
Uvek se trudimo da čujemo želje naših potrošača i odgovorimo na njihove potrebe, čak i one koje nisu ni znali da imaju. Posebno nas raduje kada uspemo da realizujemo ukus koji je predložilo dete jer je veliki izazov odgovoriti na bujnu maštu i kreativnost koju deca imaju kada je sladoled u pitanju. Predlozi variraju od sladoleda s ukusom jednoroga do sladoleda od breskve i jagode. Pogodite koji smo uspeli da napravimo, kažu iz Crne ovce.

I u Crnoj ovci pominju ovaj trend. „Dubai čokoladu niko nije uspeo da ne primeti, mada, moramo priznati, taj trend nismo ispoštovali do kraja. U našem radoznalom maniru, napravili smo neke testove, ali nismo nikada stavili u prodaju ovaj proizvod. Ostavili smo našim kupcima da kombinuju čokoladu i pistaće ukoliko žele. Kod nas su prethodnog leta hit bili ukusi inspirisani koktelima pinja kolada (ananas, kokos i rum) i belini (breskva i proseko), a tek ćemo videti šta će ove godine odjeknuti”, kažu predstavnici ovog proizvođača. Pitanje je šta će ovog leta biti u modi – kornet, čaša ili nešto treće. Kupci biraju, pa u Crnoj ovci kažu da neki priznaju sladoled samo u kornetu, drugi da je onaj iz čašice jedini ispravan način da se oseti ukus. „Nema pravila, naši kupci i za pola kilograma kažu: ’Ne treba poklopac, samo kašičica!’ Kada je reč o zvaničnim podacima, u prodaji ipak vode čašice”, kažu naši sagovornici.

Stiže sladoled od ariljske maline
Vidimo da ljudi sve više cene jednostavne, ali bogate ukuse bez suvišnih dodataka. Zato smo pripremili nekoliko novih kombinacija poput nara, pistaća i bele čokolade, sladoleda od domaće ariljske maline. Što se dekoracija tiče, držimo se prirodnog izgleda – bez veštačkih boja i nepotrebnih dodataka, jer smatramo da kvalitet govori sam za sebe, navode iz kompanije Crazy cat.

U poslastičarnici Crazy cat kornet, na primer, i dalje ima posebno mesto, jer sarađuju sa malim proizvođačima koji prave hrskave, ručno rađene kornete od prirodnih sastojaka. Međutim i oni kažu da su čaše sve popularnije među gostima koji žele da iskuse slojevitost ukusa. I ostali kažu da kupci više vole čašu, ali sa slojevima preliva i biskvita. Takve kombinacije im pružaju potpuniji desertni doživljaj. Ipak, kornet ostaje večni klasik – jednostavan, praktičan i nostalgičan, i dalje je omiljen izbor mnogih koji vole sladoled „za poneti”. Inače na ovom tržištu se inovacije dešavaju svuda u svetu, bilo da je reč o novim mašinama, unapređenoj proizvodnji ili drugim procesima koji nisu vidljivi kupcima, ali se i te kako osete u krajnjem proizvodu. „Primećujemo sve veći interes za veganskim i lakšim opcijama, pa smo dodatno usavršili naše veganske gelato recepte koristeći prirodne zaslađivače. Takođe, ljubitelji intenzivnih ukusa traže sve bogatije orašaste i čokoladne varijante, što nas motiviše da stalno usavršavamo naše klasične ukuse. Ove godine testiramo fermentisane mlečne baze koje daju još kremastiju teksturu, koristimo isključivo prirodne zaslađivače za određene ukuse”, kažu za naš magazin iz Crazy cat-a. Njihove kolege iz Novog Sada kažu da poslednjih meseci jasno primećuju povećan interes za lokalnim i sezonskim sastojcima, kao i za veganskim i „guilt-free” opcijama koje ne prave kompromis kada je ukus u pitanju.

Ukus potrošača sa svih kontinenata
Mi uvek pratimo tržište i želje naših potrošača i trudimo se da naš izbor ukusa ispuni očekivanja potrošača svih uzrasta i svih kontinenata. Novine za ovu sezonu se odnose na ukuse, a što se tiče sirovina i načina pripreme tu ipak ostajemo pri proverenim sirovinama i proverenim načinom pripreme, kažu u Icebox-u.

.

„Kupci traže da ih iznenadimo nečim sa menija, pa ćemo i ove sezone imati skriveni „specijal dana” – za one koji vole da probaju nešto drugačije i ekskluzivno, za one koji nas redovno posećuju i prate”, kažu u Sladoledu Kuglana. Noccioli se, dodaju, uvek prilagođavaju kupcima, zato su izbacili ukus protein sa 30% proteina na 100 g proizvoda. Kako kažu od ovogodišnje sezone očekuju da bude rekordna i da premaše 70 t gelata koliko su proizveli u 2024. godini. Svi naši sagovornici su vrlo optimistični kada je reč o novoj sezoni koja je na pomolu. Za većinu je fokus na zadovoljnim gostima koji su spremni da probaju nešto novo. Cilj, kako kažu nije masovna prodaja, već stvaranje malih trenutaka uživanja za svakog ko poseti gelaterije. Jer, zanatski sladoled poštuje tradiciju i kod njega nema prečica, složni su naši sagovornici.

Gelato bez glutena
Novi ukusi su proteinski miks, kinder bueno i par ukusa bez šećera. Naši kupci znaju da mi nemamo kornete u ponudi jer nam je gelato bez glutena, kažu u kompaniji Nocciola.

.

Nostalgija i ukusi detinjstva
Primetili smo da gosti sve više traže neobične, ali prirodne kombinacije – spoj tradicionalnog i modernog. Ljubitelji sladoleda su otvoreni za inovacije i vole kada ih iznenadimo ukusima koje možda ne očekuju u sladoledu, ali koji im probude nostalgiju ili podsete na neka omiljena jela i ukuse iz detinjstva, kažu u kompaniji Sladoled Kuglana.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti

Zanatski sladoled

Nova sezona samo što nije počela, između tradicije i trendova Najvažnije je da je sirovina svežaMi naše sladolede...

Pročitaj