Za većinu je kraj godine vreme za pohvale, a mi smo odabrali početak 2023. da vam predstavimo saradnju naših saradnika, na koju smo ponosni. Zahvaljujući pažljivom čitanju našeg magazina, Nataša Buzurović, vlasnica lokala i brenda Nuts&Fruits i Duško Antelj, sourdough majstor koji stoji iza brenda Brašno, voda, so (Pekar&Poslastičar br. 41) prepoznali su zajedničke imenitelje, na prvom mestu promociju zdravih pristupa ishrani, kao i kvalitet koji krasi njihove proizvode. Od upoznavanja do sklapanja poslovne saradnje nije prošlo mnogo. Nataša na svom Instagram nalogu piše:„Stiglo nam je mnogo pitanja u vezi sa hlebom koji od kraja decembra imamo u ponudi, pa evo odgovora. Švekna je brend naziv za beskvasni hleb (hleb pečen u parnoj peći – najbliže pečenju pod sačem). Švekna je domaći, beskvasni (sourdough), visokoproteinski, ručno pravljeni hleb. Svaka Švekna vekna prolazi prvo toplu fermentaciju od 4-5 sati a zatim hladnu fermentaciju od 12-14 sati, tokom koje postaje lako svarljiv superhleb sa visokim nutritivnim vrednostima i autentičnim ukusom/ mirisom.
Švekna hleb se pravi od samo tri sastojka: visokokvalitetnog pšeničnog brašna, vode i soli. Švekna hleb ne sadrži pekarski kvasac ni aditive i ne izaziva nadimanje. Tradicionalni način pripreme Švekna hleba vraća ukuse prošlosti u svaki zalogaj. U ponudi je i integralni hleb sa 10% integralnog graham brašna, isti hleb sa 8% brusnica i oraha, kao i hleb od integralnog brašna pšenice, heljde, spelte i polbe.” Od Nataše i Duška saznajemo kako je interesovanje za Švekna hleb, na samom početku ponude u Natašinom lokalu i uz minimalnu reklamu, takvo da će morati da uvedu prenumeraciju. „Mušterije koje znaju šta žele i mogu da opredele količinu koja im je potrebna, biće ’zaštićene’ jer ćemo beležiti narudžbine i sledećeg dana hleb će ih čekati, upakovan u papirnu kesu sa njihovim imenom”, objašnjava Nataša i dodaje kako je ovo najbolji način da svi akteri ove saradnje – na prvom mestu mušterije – budu zadovoljni. Dopisujemo uz njihovo i naše zadovoljstvo, jer nam ovakva saradnja potvrđuje uspešnost informativne misije koju Pekar&Poslastičar gaji.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 43, februar/mart 2023.