Pekari širom Velike Britanije preduzimaju brojne korake kako bi se umanjio rizik od zaraze koronavirusom – kako među zaposlenima, tako i među kupcima. Neki preduzimaju dodatne mere predostrožnosti da bi se osigurali da su sve površine čiste i dezinfikovane, dok drugi mole kupce da koriste beskontaktno plaćanje umesto gotovine, kako bi se umanjio rizik od kontaminacije. Neki pomažu ljudima u samoizolaciji dostavljajući im robu, ali zauzvrat mole kupce da kupuju u lokalnim zajednicama kako bi mala i srednja preduzeća opstala.
Predstavljamo vam najbolje primere preduzetih mera širom pekarske industrije u Velikoj Britaniji.
Lovingly Artisan, Kendal
Lovingly Artisan je 2019. osvojila titulu pekare godine u časopisu British Baker, a sada kreće na važno putovanje sa misijom da što više kupaca može da dođe do njihovog kiselog testa. Osim, uobičajeno, u svom lokalu, oni prodaju svoje proizvode i na štandovima u barovima, sportskim klubovima… Na Fejsbuk profilu ove pekare nalazi se saopštenje vlasnika Ejdana Monksa da „danas, više nego ikada, moramo da radimo svi zajedno i da se staramo jedni o drugima“. Iz pekare Lovingly Artisan poručuju da svakodnevno smišljaju alternativne načine kupovine za sve one koji bi da izbegnu gužve, ali i online kupovinu. Takođe, kupce dočekuju prodavci sa plavim higijenskim rukavicama, a proizvodi su umotani u smeđ papir. Pekara Lovingly Artisan uvela je obavezu pranja ruku nakon svake transakcije, a svoje mušterije podstiču da plaćaju karticom.
Seasons Bakery, Severni Jorkšir
Ova pekara sprovodi brojne mere kako bi pomogla zajednici da se izbori sa promenama u životnim navikama koje je izazvala pandemija koronavirusa. Osim što preporučuju kupcima da plaćaju beskontaktnim sredstvima, osoblje nosi plave rukavice, kombiji za dostavu robe dezinfikuju se svakodnevno, a vozačima dostavnih vozila nije dozvoljeno da ulaze u pekaru.
– Podstičemo kupce da ne koriste gotovinu, a naše osoblje nosi rukavice. Takođe, vrata pekare su neprestano otvorena, kako ljudi ne bi morali da se hvataju za kvake – rekao je vlasnik pekare Den Nemet za časopis British Baker.
Ipak, Nemet je priznao i da je primetan pad u količini narudžbina na veliko što je posledica pandemije, ali da maloprodajni lokali ovog preduzeća rade punom parom. Zbog povećane potražnje peciva odlučeno je da se peče više tura u toku dana. Nemet se nada da će tako svima pružiti podjednaku šansu da dođu do vekne hleba jer se isti neće rasprodati do 10 sati prepodne kako je bivalo ranije.
Uz to, Seasons Bakery nudi i uslugu dostave hleba, jaja, kolača i mleka svima u krugu od 40 kilometara, kako bi pomogli lokalnoj zajednici.
Orange Bakery, Vatlington
Ovu pekaru vode petnaestogodišnja Kiti Tejt i njen otac Aleks, a na Instagramu su objavili da će svim kupcima u samoizolaciji biciklima dostavljati hleb. Ovaj hrabri dvojac preduzima sve moguće sanitarne mere kako bi pekara bila što čistija – od korišćenja higijenskih rukavica i hvataljki, pa do prebrisivanja svih površina u pekari četiri puta dnevno.
Sugardough, Houv
Pekara i kafe Sugardough uvela je privremenu politiku poslovanja „donesi svoju šoljicu“, a kupci dobijaju 20 penija popusta za korišćenje svojih šolja za tople napitke, kao i za uzimanje napitaka za poneti. Uz to, zaposleni uveravaju kupce da se sve površine svakodnevno dezinfikuju, uključujući i kvake, gelendere, pa i POS terminale za kartice.
Born&Bread Bakery, Northemptonšir
Ova pekara i dalje služi svež hleb, peciva i torte svojim kupcima, ali sa nekoliko malih izmena. Neki proizvodi koji inače stoje na otvorenom sada se čuvaju u kuhinjskom delu pekare, pa prodavci ohrabruju kupce da ih pitaju šta sve pekara može da im ponudi. Takođe, zaposleni mole kupce da budu strpljivi i da im daju vremena da dezinfikuju stolove pre nego što zauzmu mesta, naročito kada je gužva u lokalu. Hleb i peciva mogu da se naruče i unapred kako bi se vreme provedeno u pekari skratilo. Kao i mnoge druge pekare, i Born&Bread zahteva od svojih zaposlenih da ostanu kod kuće ukoliko primete bilo koji simptom respiratorne infekcije.
Reeve the Baker, Solsberi
Kako u glavnoj pekari, tako i u manjim lokalima, Reeve the Baker se trudi da poštuje najviše higijenske standarde kako bi se umanjio rizik od zaraze. Čisti se nekoliko puta dnevno, a površine u pekarama se čiste još češće. Osoblje koristi rukavice i hvataljke, a kupce mole za razumevanje i strpljenje ukoliko u nekom trenutku zbog manjka osoblja ne budu u stanju da ponude kompletan asortiman.
– Jasno je da svi moramo da se prilagodimo. Molimo vas za strpljenje dok se svi trudimo da opstanemo u ovim jedinstvenim i teškim vremenima.
The Flour Pot Bakery, Brajton
Kupci koji jedu u lokalima The Flour Pot pekara zamoljeni su da operu ruke pre nego što sednu, a kvake, stolovi i stolice dezinfikuju se posle svakog korisnika.
Ova pekara je na Instagramu objavila da uvodi hands-free uslugu – na kupcima je da kažu šta im treba, a prodavci će im sve zapakovati i uručiti tako da mušterije ne moraju da dođu u kontakt ni sa čim sem sa kupljenom robom.
Uz to, klijentima se predlaže da koriste click-and-colect opciju poslovanja, odnosno da naruče željene proizvode putem Interneta i da ih preuzmu u izabranom lokalu kad god požele.
Priredila: Anđelija Lazić