Gledajući redovno rubriku “Predstavljamo” čitaoci sigurno nisu mogli da zaobiđu tekst o najboljoj pekari u prelepom Pragu ( Magazin br.29, na stranici 44.). To je čuvena pekara Arctic Bakehouse koja je za jako kratko vreme postala najpopularnija pekara u glavnom gradu Češke. Tajne njenog uspeha leži u nekoliko jednostavnih stvari. Kao prvo izuzetno kvalitetna ponuda nordijskog hleba i peciva koji se sprema od kiselog testa, a zatim i moderan-digitallizovani pristup radu.
Tradicija i tehnologija ruku pod ruku čine čuda
Ono što je pekara Artic Bakehouse uvela prodaju prethodne godine jeste mogućnost da njeni verni potrošači u skladu sa pandemijom i opštom situaci-jom izvrše izbor i kupovinu on line na mobilnoj aplikaciji uz pomoć QR koda koji skeniraju sa plakata na samom izlogu pekare. Te da pri ulasku u prodavnicu na samoj kasi pokažu QR kod koji prodavac skenira i direktno izdaje proizvod.
Takozvane #PametneReklame i kupovi-na putem QR koda nisu novost. Naime ovakvi primeri online prodaje su viđeni još 2016. u Južnoj Koreji koja je postala pionir u uvođenju i korišćenju QR kodova kroz „virtuelne prodavnice“. U njima se kupcu predstavlja štampana galerija proizvoda dok oni samo treba da skeniraju QR kod kako bi se kupovina izvršila i proizvodi dostavili na njihovu kućnu adresu. Ove Virtuelne prodavnice su postavljene na svim javnim mestima, najčešće u podzemnim železnicama i autobuskim stanicama sa velikim prometom ljudi.
Zatim se izuzetno interesantan primer upotrebe QR kodova desio u Fran-cuskoj gde su poljoprivredni proiz-vođači na svojim kravama iscrtavali QR kodove koji sadrže digitalizovanu lokalnu reklamu.
Nova digitalna tehnologija SmartCode™ patent protected
Da i mi konja za trku imamo pokazaće i IT startup kompanija GVISP1 iz Beograda koja, uz deo tajnosti vezane za razvoj projekta, vrši pripremu patenata za EU i USA trenutno najna-prednije tehnologije u svetu – takoz-vane SmartCode™ tehnologije.
Trka za tehnološku prednost i nadmoć postala je presudna za svaku delat-nost pa tako i za maloprodaju. Svaki kupac postao je bitan i vredan, a kreiranje lojalnih mušterija i njihovo zadržavanje postala je prava market-inška mudrost.
Sa druge strane kupci su se promenili, tehnološki edukovali a pomalo i razmazili. Nije više samo dovoljno proizvesti određenu količinu pekarsko poslastičarskih proizvoda i završiti posao. Potrebno je misliti na kvalitet, asortiman, marketing kanale prodaje, navike potrošača, isporuku proizvoda, segmentiranje potrošača, lojalnost kupaca… Kad se sve sabere pored truda i rada vezanog za prozvodnju isto toliko truda i rada neophodno je uložiti i u sve ostale “propratne” aktivnosti. Jedina pomoć i spas leži u uvođenju novih tehnologija kako u proizvodnji tako i u prodaji i marketingu.
Da li ste komercijalista ili vlasnik Pekare-Poslastičarnice svejedno je, sigurno se često pitate kako uvesti novu tehnologiju u prodaju. Sada ste na pravom mestu jer od sutra i vaš biznis može biti na svakom mobilnom telefonu!
Prevođenjem svih proizvoda i usluga u digitalni oblik se omogućava njihova mobilnost, ciljano kreditiranje krajnje potrošnje, direktno stimulisanje i upravljanje tražnje i time se obezbeđuje rast i efkasnost prodaje dok istovreme-no dobijamo tačnu analitiku potrošnje i jasnu statistiku za upravljanje zalihama u proizvodnji.
magazin Pekar&Poslastičar broj 31, februar/mart 2021.