Pekarstvo i poslastičarstvo u Evropi se danas približilo toliko da se izgubila granica i mi smo od ove godine krenuli u tom pravcu”, jedna je od prvih novina koju nam predočava Denis Idrizović, kroz razgovor o širenju asortimana pekara Denis, koji vodimo u bašti jednog od objekata porodice Idrizović. Podsećamo da je naš časopis 2016. godine (br. 7/2016) objavio obimnu reportažu o ovom brendu, koji je svojom ponudom pekarskih proizvoda dizao lestvicu standarda kvaliteta. U četiri lokala u Mladenovcu i jednom u Sopotu može se pronaći 25 vrsta hleba i veliki izbor peciva, rađenih od kiselog testa, koji imaju zavidan broj stalnih korisnika.
Želeći da izuzetan nivo kvaliteta pekarske ponude, koji su nasledili od oca Nasera, prošire i obogate, ćerka Sara i sin Denis u svoj lanac pekara uvode slatku liniju – na prvom mestu đelato. „Za sada je ovaj odnos 70% pekarskog asortimana prema 30% slatkih proizvoda (čizkejk, krempita, tri leće, ledena kocka, tiramisu, jafa kifla, krofne), koji čine ponudu u našem najvećem lokalu u Mladenovcu”, objašnjava Denis Idrizović i dodaje da je tu i sladoled, koji je zahtevao najdužu pripremu, jer je za njegovu proizvodnju i čuvanje bila potrebna nabavka određenog broja mašina, kao i vitrina za prodaju.
Đelato a la Sara
„Moram vas zamoliti da bar jednom u tekstu spomenemo koliko je moja sestra Sara zaslužna što se u našem asortimanu nalazi pravi italijanski đelato, te da ga tako i nazovemo. Nakon završetka akademskih studija, ona se priključila našem timu, a jedan od prvih projekata čiji je nosilac bila, jeste upravo đelato u kojem sada uživamo. Počeli smo sa manjim brojem ukusa, proširili zatim ponudu na celih 25, ali se ispostavilo da je taj obim suviše zahtevan i za nas i za potrošače i sada je ponuda standardizovana na 16 ukusa.
Tu su voćne note, koje se prave sa vodom, u čijem sastavu dominira sveže voće. Tako se za sladoled od maline na 2,8 kg maline dodaje 36 g dekstroze i 500 ml vode, što daje efekat tek ubrane i ohlađene maline. Ovi sladoledi su, budući na vodi, posni, a ukusi se menjaju u zavisnosti od sezonskog voća: jagoda, kruška, šljiva, kajsija, breskva… U ponudi je i standardno popularni sladoled limunanica (sveži listići nane ubacuju se u mašinu koja ih samelje u procesu izrade sladoleda), zatim lešnik, vanila, mlečna čokolada. Posebnu vitrinu čine premijum sladoledi: mango, malina, pistaći, crna vegan čokolada sa 83% kakaoa, kinder boeno i oreo,” priča nam Denis i sa osmehom naglašava da Mladenovčani sve češće u njihovu pekaru dolaze „samo po sladoled” – naročito deca! „Uveli smo i praksu degustacije: tu su plastične kašičice – doza za isprobavanje ukusa koji su našim sugrađanima novi, a služe i da im naše prodavačice pomognu da naprave idealnu kombinaciju ukusa. Ove sezone to je svakako bila crnačokolada/malina”, otkriva nam Denis.
Objekat po meri kombinovane pekarsko-poslastičarske ponude
Ova „edukacija” iza koje sledi pozitivna reakcija kupaca, potvrdila im je da su povukli dobar poslovni potez i da kombinacija pekarstva i poslastičarstva nije prolazan modni trend, nego realna budućnost. Budući da teže unifikaciji, sa željom da svi lokali Denis imaju isto rešen enterijer i eksterijer, kao i da imaju istu ponudu, predstoji im izmeštanje tri postojeća manja objekta u veće. „Procena je da prostor veći od 100m2 jeste optimalan, jer obezbeđuje mogućnost za ovo kombinovanje više sadržaja uključujući i đelato, kao i neke druge zabavne sadržaje za decu i prijatan prostor za obrok njihovih roditelja,” najavljuje Denis i dodaje: „Sladoled nije osnovna namirnica kao hleb, ali ima svoje mesto u dnevnoj potrebi mušterija i mi smo tu da im ponudimo kuglu sladoleda po koju će želeti da dođu ponovo. Ako su naši hlebovi odneli 13 zlatnih medalja, podrazumeva se da težimo da nam i sladoled bude vrhunskog kvaliteta”, zaključuje naslednik Nasera Idrizovića, koji već četiri godine, uz oca kao glavnog konsultanta, vodi porodični biznis. Dvadeset pet godina postojanja pekara Denis ozbiljan je jubilej ovog poznatog pekarskog a sada već i poslastičarskog brenda! Redakcija P&P pridružuje se čestitkama i željama da i treća generacija sa uspehom nastavi ovu hvale vrednu porodičnu priču.
Sladoled zahteva poseban tretman
„Iako još od 2013. primenjujemo Hasap standard, uvođenje sladoleda u naš prodajni sistem podiglo je standarde higijene na još viši nivo, jer uz beskvasni hleb, to je najdelikatniji proizvod, koji zahteva poseban tretman. Zato je i izbor vitrina i cele prateće opreme izveden sa posebnom pažnjom”, ističe Denis.
Porodični tim
Iz razgovora saznajemo da je Denisov deda bio poslastičar, ali je tradicija poslastičarstva u porodici jednog trenutka prekinuta – sin Naser, sa ženom Muneverom krenuo je drugim putem, odabravši pekarstvo kao svoj put. Sada se u pekari Denis pravi dedina limunada i kopča je ponovo uspostavljena, ali se akcenat ipak stavlja na savremeni pristup, kao i recepte koji podrazumevaju nove tehnologije. Tu na scenu stupaju još dva člana porodice – Denisova sestra Sara, koja upravo završava master na Poljoprivrednom fakultetu i svojim naučnim znanjima i pristupom najavljuje veliku potporu u sferi tehnologije, dok je supruga Anđela, diplomirani komunikolog, primarno zadužena za nabavku robe i dobru logistiku unutar firme.
Od svesti zaposlenih zavisi garancija kvaliteta proizvoda
„Pored našeg tima koji čine članovi porodice, tu je i 70 zaposlenih – velika pažnja poklanja se njihovoj edukaciji, jer oni su prvi na liniji proizvodnje i komunikacije sa kupcima i od njih u velikoj meri zavisi kako kvalitet proizvoda tako i njegov plasman”, posebno podvlači Denis Idrizović i dodaje da 4000 vernih kupaca koji dnevno prođu kroz četiri prodajna objekta u Mladenovcu i jednog u Sopotu pozdrave i usluže prodavci od kojih se očekuje dobro savladana socijalna komunikacija, jer svaki potrošač mora biti dočekan sa osmehom i uslužen na pravi način.„Ono čega svaki zaposleni u našoj proizvodnji mora da bude svestan jeste činjenica da je svaki od tih 4000 ljudi koji je odabrao da danas uđe u pekaru Denis, učinio to zbog kvaliteta koji mu pekara Denis nudi, i da se to poverenje mora gajiti i održavati besprekorno kvalitetnim proizvodom”, zaključuje Denis Idrizović.
Piše: Jasna Žarković, Pekar & Poslastičar Broj 24, oktobar/novembar 2019 god.