Zahvaljujući kompaniji Spextra d.o.o. naše poslastičarsko tržište bogatije je za liniju proizvoda u svetu poznate nemačke firme Erlenbaher. Na promociji u beogradskom hotelu „Mama shelter“, zainteresovani predstavnici maloprodaje imali su priliku da probaju deo bogatog programa duboko smrznutih poslastica, u rasponu od klasičnih voćnih kolača, preko čizkejk varijacija, do finih čokoladnih valera.
Predstavnika Erlenbahera i promotera na ovom skupu, gdina Martina Kostala, pitali smo za razloge sve većeg interesovanja pekarske i poslastičarske industrije za smrznutim proizvodima:„Više je razloga zašto su smrznuti kolači i torte sve popularniji vlasnicima poslastičarnica, hotela i restorana, veletrgovina… Na prvom mestu zbog procesa proizvodnje: tek ispečen proizvod zamrzava se i tako ostaje svež do upotrebe, a rok trajanja je 18 meseci, što ostavlja prostor za planiranje prodaje.
Sirovine koje Erlenbaher koristi vrlo su probrane, npr. jagode se uvoze samo iz Maroka, iz izvora kontrolisane proizvodnje, što podrazumeva da su sazrevale na otvorenom, tj. na suncu. Tako ubrana jagoda zamrzava se na licu mesta i time zadržava ukus
do trenutka odmrzavanja. Pored toga, budući da se radi o gotovim proizvodima, njihova priprema za postavljanje u vitrine ili serviranje vrlo je pojednostavljena, i za nju nije potrebna kvalifikovana radna snaga.”
Asortiman
Ova kompanija posluje od 1973. i u svoju prebogatu referentnu listu upisuje ugostiteljske lance kao što su Starbucks, MC Donalds, Costa caffe, kao i trgovinske lance Metro, Ikea, Costco… U ponudi imaju veliki izbor kolača u obliku torte (isečena parčad) sa voćnim punjenjem (jabuka, jagoda, breskva, kajsija, šljiva, višnja… ali i čokolada), kremastih komadnih kolača, tartova, braunisa, torti… Tu su i varijante bez glutena, kao i veganski kolači bez konzervansa.
Ove sezone preporučuju liniju čizkejk kolača sa ukusom slane karamele, krema od jabuke ili šargarepe, a tu je i čuvena Barista linija kolača uparenih sa odgovarajućim vrstama kafe i razvijenom u saradnji sa svetski poznatim baristima, pa tako kolač od čokolade i malina ide uz kapućino, kortado i hladnu tamnu čokoladu, dok onaj sa bananom i orasima valja poslužiti uz espreso lungo ili ručno ceđenu kafu…
Ovo je samo delić iz Erlenbaher kataloga standardne ponude, uz mogućnost specijalnih narudžbina za one kupce koji žele dodatni, lični pečat. Zanimljivo je, takođe, da u poslednjih desetak godina beleže dvostruki rast broja prodatih komada na godišnjem nivou. Prebogat asortiman (oko 450 artikala) firme Erlenbaher s nestrpljenjem valja očekivati u vitrinama restorana, poslastičarnica, marketa u našoj zemlji, a koji umeju da prepoznaju i ponude kvalitet.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 41, oktobar/novembar 2022.