Četiri lokala
Vlasnici Jelena Jančić Herz i njen suprug Ream Herz nisu 2021. godine, kada smo se upoznali i pisali o prvom otvorenom lokalu u Ulici Kneza Miloša imali u planu ovakvu ekspanziju brenda, ali je odziv i zadovoljstvo mušterija animiralo širenje poslovanja. Danas sedimo u nedavno otvorenom lokalu na Dorćolu (Pjarona de Mondezira 4), a podsećamo da najmanji od trenutna tri već neko vreme radi na adresi Kralja Milutina 35. Svaki ima svoju posebnu notu, ni ponuda nije ista u sva tri lokala, ali je brend prepoznatljiv.

Gospođa Herz nam na početku razgovora otkriva da je pred otvaranjem i četvrti lokal – u hotelu Bristol. „Bio je veliki izazov raditi dva lokala u isto vreme. Ovaj na Dorćolu, u koji je preseljen deo proizvodnje, meni je već prirastao za srce jer je dizajnerski vrlo atraktivan, a zbog broja kvadrata gostima pruža udobnost. Takođe, otvara mogućnost da produžimo radno vreme i posle 18.00 h i proširimo ponudu menijem prilagođenim večernjim satima. Bristolski lokal je manji, konceptom prilagođen i potrebama hotelskih gostiju ali ima naš prepoznatljiv pečat.” U dorćolski lokal preseljena je proizvodnja hleba, dok se u Kneza Miloša i dalje prave kolači i peciva. „U budućnosti ćemo sigurno kompletnu proizvodnju izmestiti u neku centralnu jedinicu, ali za sad je proizvodnog prostora dovoljno, a i treba nam malo vremena da se odmorimo i sagledamo novu fazu koju smo otvorili,” kaže gđa Jelena.

Asortiman
Asortiman je postavio g. Herz, šef obrazovan za kuvara u Parizu, gde je sticao početna iskustva u struci, a proširio ih u Pragu i Sloveniji, da bi u Beograd došao kao konsultant za restorane kazina hotela Jugoslavija, a u međuvremenu, sa još trojicom vlasnika, pokrenuo gastronomski brend Smokvica. 2021. godine, uz asistenciju dva francuska majstora razvio je La Boulangerie recepture, a oni obučili zaposlene i potrudili se da se francusko pecivu i hleb izrađuju na tradicionalan način – ručno i bez aditiva. Ponuda je probrana i jasno profilisana.

Hleb rustik i rustik sa semenkama, baget i baget sa maslinama, norveški hleb sa speltom, fokača sa maslinama… Zatim njegovo veličanstvo kroasan – običan i u formatu sendviča (pršuta, šunka, kapreze, mortadela, nutela…), koji prate druga francuska peciva sa slanim ili slatkim punjenjem. Od kolača, tartove kao jedan od najprodavanijih predvodi onaj sa limunom, a tu su i tart ezgotik, nugat, pistać ili sa sezonskim voćem – svi u komadnom i formatu torte. Iz ponude se izdvaja i „basque” čizkejk, cimet babka i nezaobilazni makaruni. Ovome treba dodati i gotova jela, tj. hladni i topli meni, na kom se mogu naći zanimljivo uklopljeni hlebovi i fokača – u vidu sendviča (avokado, poširana jaja, biftek) ili uz probrani izbor salata i drugih jela. Tu je i bogata karta vina koja se serviraju u samim lokalima, a mogu se i kupiti.

Svaki ozbiljan brend ovog tipa drži do kvaliteta kafe koju nudi, pa je takav slučaj i sa La Boulangerie – podrazumeva se i opcija „za poneti”, dok je za veći deo asortimana organizovana i dostava (Wolt, Glovo). Kvalitet kao lična karta „Mislim da našim proizvodima možemo da pariramo svetu. Takav standard i odnos prema kvalitetu nas je i pozicionirao na našem tržištu i od njega nećemo odstupati. Brašno i puter uvozimo iz Francuske, recepti su proizvod francuske kuhinje i naše mušterije znaju šta od ovog brenda mogu da očekuju. Primetna je i promena kod samih korisnika. Putuju ljudi više nego ranije, bruse svoj ukus i podižu nivo zahteva. Kada kod nas osete taj ukus pravog kroasana, vraćaju se – ukus se pamti i potreba za konzumacijom dobrog proizvoda se uspostavlja. Kada se tome doda prijatan enterijer i usluga – to je paket koji donosi dobre rezultate”, zaključuje Jelena i dodaje još jedan trend koji osvaja grad a to je branč.

„To vreme kasnog doručka ili ranog ručka zanimljivo je onima koji žele porodični izlazak, ali i za organizovanje poslovnog sastanka ili druženje, a često ga koriste turisti jer kad smo na odmoru možemo da priuštimo sebi opušteno korišćenje vremena. Naša ponuda peciva i jela savršeno odgovara ovom obroku.” Na kraju našeg upoznavanja sa ovom fazom razvoja brenda La Boulangerie podsećamo još da u konceptu otvorene kuhinje uživaju gosti lokala u Kneza Miloša, dok je na Dorćolu proizvodnja odvojena staklenim zidom i takođe se nazire užurbanost „iza kulisa”.

Povećanje kapaciteta za proizvodnju hleba u ovom lokalu otvara opciju „tiraža” za treća lica, pa će pored Smokvice, hlebove i kroasane La Boulangerie servirati u renoviranom hotelu Bristol, kao i u hotelu The St. Regis. Sa fotografijama i detaljima otvaranja četvrtog lokala u hotelu Bristol izvestićemo u prolećnom broju našeg magazina, a do tad čestitamo na velikim koracima kojima La Boulangerie osvaja Beograd.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 55, februar/mart 2025.
Foto: La Boulangerie