Povodom proslave 31 godine postojanja jednog od najuspešnijih pekarskih lanaca na našem tržištu, zamolili smo Žarka Stanojlovića, direktora „Skroz dobre pekare” da prođe sa nama kroz aktuelni trenutak, rezimira postignuto i najavi nove poslovne poteze.
Rezime poslovne 2022. godine – nova ulaganja, lokali, proizvodi, programi
Najbolji opis poslovnog ambijenta u 2022. godini bi se mogao definisati kao izlazak iz jedne krize ulaskom u drugu. Taman kada su posledice kovida počele da jenjavaju i da se vraćaju stare navike kupaca, poslovanje se susreće sa novom krizom izazvanom dešavanjima u Ukrajini, koja za posledicu ima rast cena sirovina, a samim tim jak inflatorni pritisak koji pomera sve ostale troškove pa i cene krajnjih proizvoda.
Ipak, i pored poslovanja u takvom ambijentu, „Skroz dobra pekara” je odabrala put rasta i razvoja i u 2022. godini smo otvorili deset maloprodajnih objekata, a do kraja godine otvaramo još dva. Pored širenja maloprodajne mreže, napravili smo značajne
korake u unapređenju proizvodnih procesa – nabavkom novih linija za proizvodnju i pakovanje proizvoda. Pored ulaganja u proizvodni pogon i maloprodajne objekte, trudimo se da stalnim inovacijama i unapređenjima radnih procesa poboljšamo kvalitet proizvoda i usluge.
Iako je 2022. godina bila prilično turbulentna, sa stalnim pritiskom rasta cena kao i smanjenom ponudom radne snage, naša kompanija je i ove godine izbacila nekoliko proizvoda koji su se izdvojili iz standardne pekarske ponude. Tu bih pre svega izdvojio čizburger na pekarski način, koji je svojim ukusom i aromom brzo pronašao put do kupaca. Takođe je proizvodni asortiman po recepturi naše poznate nutricionistkinje Ane Petrović otvorio vrata naše pekare za neke nove kupce. Početak ove godine još je nosio teret kovida, ali kako su prolazili meseci bilo je jasno da uticaj pandemije postaje slabiji i da se vraćamo u ritam poslovanja iz 2019. godine, koja je za nas po svim kriterijumima jedna izuzetna godina. Kao takva, 2019. godina je postala merilo uspešnosti, sve dok u nekoj novoj godini ne postignemo rekorde po svim našim parametrima, a prilično smo sigurni da će to biti naredna, 2023. godina.
Već sada se možemo pohvaliti da dnevno uslužimo preko 90.000 kupaca, što dovodi do zaključka da svaki 70. stanovnik Srbije danas uđe u „Skroz dobru pekaru”. Broj kupaca koji raste je pokazatelj koji posebno pratimo i to na nivou svakog objekta, što nam na najbolji i najjednostavniji način pokazuje kvalitet poslovanja lokala „Skroz dobre pekare”. Trenutno poslujemo u 26 gradova Srbije kroz 87 maloprodajnih objekata i time smo najveći pekarski maloprodajni lanac, a sa planom otvaranja koji imamo ispred sebe, još dugo ćemo biti na tom čelu. Naravno, nije bitno da budemo najveći već najkvalitetniji i to je prilično ozbiljan zadatak koji zahteva temeljan rad svih sektora naše kompanije.
Kompjuterizacija procesa rada
Naš razvoj je uvek praćen podrškom IT sektora. Težimo da sve svoje znanje i iskustvo pretočimo u proces, a zatim od toga napravimo jedan moderan alat za upravljanje poslovanjem. Već sada se možemo pohvaliti da smo izgradili nekoliko alata koji nam pomažu da bolje upravljamo našim sistemom i da na brz i lak način utvrdimo kritične tačke i na iste reagujemo. Program za kase, elektronske ček liste, evidencija radnog vremena, program za izdavanje radnih naloga, sistem za upravljanje magacinom, samo su neke od aplikacija koje smo sami izgradili i prilagodili svojim potrebama. Trenutno smo u procesu izgradnje sistema za upravljanje maloprodajom uz pomoć veštačke inteligencije, odnosno sistema koji se sam hrani informacijama i na najbolji mogući način ih obrađuje i daje instrukcije zaposlenima. Pored ovoga, pri kraju smo sa implementacijom programa za elektronsko učenje procesa rada, tako da je budućnost već stigla u „Skroz dobru pekaru”.
Proslava jubileja
Ove godine proslavljamo 31. godinu poslovanja i to pre svega rasta i razvoja, od jedne male prodavnice robe široke potrošnje koja je imala i svoju pekarsku radionicu, do najvećeg lanca pekarskih radnji u Srbiji. Posebno smo ponosni što je brend „Skroz dobra pekara” izrastao od jedne ideje do simbola uspešnosti i nastavićemo da ga dalje razvijamo i jačamo, a to ćemo uspeti samo ako budemo opravdali ime koje nosimo. Prethodne dve godine nismo obeležavali godišnjicu firme zbog pandemije i zato se posebno radujemo ovoj, jer taj događaj uvek bude upamćen pre svega po dobrom provodu za koji su zaslužni naši zaposleni i njihova neverovatna energija. Tog dana se zaista svi opustimo i zajedno sa poslovnim partnerima, prijateljima firme i zaposlenima na najbolji mogući način obeležimo jubilej, kroz pesmu i veselje.
Planovi za 2023. godinu
Uz optimističko očekivanje da se neće ponoviti turbulentna 2022. godina, kao ni prethodne dve, planiramo da nastavimo sa rastom i razvojem maloprodajne mreže, tako da nas uskoro stanovnici Srbije mogu očekivati i u gradovima gde još nismo prisutni. Beograd će takođe u narednoj godini dobiti „Skroz dobre pekare” na novim lokacijama. Već smo ugovorili nekoliko lokala za narednu godinu tako da ne sumnjamo da će plan biti uspešno ostvaren. Inspirisani poslednjim pekarskim sajmom u Štutgartu, započeli smo nekoliko projekata na unapređenju procesa proizvodnje, tako da će 2023. godina biti jednako uzbudljiva kao i prethodne. Zaista, svaka prethodna godina je ostala upamćena po nekom velikom koraku i delu i trudićemo se da zadržimo takav trend. Svakako će akcenat biti na razvoju novog asortimana i unapređenju postojećeg, koji se već po mnogo čemu izdvaja od drugih. Već duže vreme koristimo „hidro free“ margarin, a kompletan asortiman hlebova je bez E brojeva. Takođe stalno radimo na unapređenju naših filova, koje većinom sami pravimo, pa se samim tim i izdvajaju po ukusu i kvalitetu. Nastavljamo i sa humanitarnim akcijama, koje zajedno sa našim kupcima i zaposlenima uspešno sprovodimo i tokom kojih se svi dobro osećamo. Tog dana u mesecu u prilici smo da se iznova uverimo koliko je naš narod saosećajan i hoće da pomogne.
magazin Pekar&Poslastičar broj 42, decembar/januar 2022/2023.