Veliche na SIGEP-u 2024.

U obilju sadržaja koji je i ove godine ponudio SIGEP, imali smo prilike da razgledamo bogato opremljen štand kompanije Cargill i njihovog brenda Veliche. Zahvaljujući njihovom distributeru za Srbiju, kompaniji Hani International, razgovarali smo sa nekim od predstavnika Veliche-a i saznali šta je njihov hit za ovu godinu, kao i koji se trendovi u poslastičarstvu najavljuju.

Veliche portfolio
Poslastičar Peter Remelcval uputio nas je u Veliche portfolio i predstavio veliki asortiman čokolada za profesionalce, sa raznim udelima kakaoa, kao i bogatu ponudu čokoladnih dekoracija. „Nudimo širok dijapazon čokolada za profesionalce, sa raznim procentima kakaoa. Tu su kuvertur čokolade, premijum Veliche belgijske čokolade, kao i one sa celim zrnom, iz Konga. U ponudi je i kakao prah, kao i veliki izbor proizvoda za dekoraciju: od dekor mase, preko ručno rađenih ukrasa do logoa. Izbor je veliki, a kvalitet vrhunski, što nam potvrđuju i zadovoljne mušterije iz Srbije.”

Ukusi koji se najbolje uparuju i najviše traže
Na pitanje koje filove najviše voli da kombinuje sa čokoladom, naš sagovornik podseća da je za izbor vrlo važna tekstura. „Različite teksture diktiraju različita punjenja. Treba se igrati i kombinovati, ali biti oprezan i pri kreiranju recepata uvek misliti na balans. Ja preferiram ukuse koji se kombinuju sa čokoladom. Dobitne kombinacije podrazumevaju orah, kao i pistać, koji je vrlo popularan i zastupljen i u sladoledu. Dobro se slaže sa voćem, posebno citrusima, kao i višnjom.” Gospodin Remelcval skrenuo nam je pažnju na umami – peti ukus, o kome se sve više priča. Naziv stiže iz Japana, a najpribližnije ga opisuje reč „prijatan”. „To je zapravo stari ukus, koji nam se vraća iz prošlosti, više je prisutan u kuvarstvu, ali se polako probija i u poslastičarstvo, i na njega tek treba računati.” Takođe, jedan od načina da se slatki ukusi inoviraju je i „presecanje“ sa kiselkastim notama. Primer je uvođenje limuna u snikers table.

Vodeći trendovi u poslastičarstvu 2024. godine
Onome Hijacinta Dibia, direktorka marketinga nam otkriva da se ove godine izdvajaju dva trenda. „Prvi bih nazvala ‘povratak
zanatskoj proizvodnji’, a drugi ‘u skladu sa prirodom’.” Uočeno je da sve više majstora napušta masovnu proizvodnju i orijentiše se na artisan pristup. Šefovi završnu obradu rade ručno, a u izlozima radnji je sve više natpisa „handmade”. Drugi trend diktira napuštanje ukrašavanja koje deluje suviše „slatko” i veštački tj. podrazumeva puno šećera, i prelazak na izgled koji je više prirodan. „Nedavno sam imala priliku da gledam jednog pastri šefa dok je pravio kolač u obliku limuna. Završni proizvod je imao originalnu boju ovog voća, sa ‘pravim’ zelenim listićima, a napravljen je od čokolade. Teži se smanjivanju količine šećera, što će opredeljivati i kreiranje naše ponude u tom pravcu.”

Novo u Veliche ponudi na Sajmu
„Ako se okrenete oko sebe, ovde na našem štandu dominira reklama za Veliche karamel! Veoma smo ponosni na ovaj proizvod i smatramo ga vrlo konkurentnim na tržištu. Bogat je puterom, može se koristiti za razna punjenja i aplikacije i daje savršen balans svakoj poslastici u kojoj je zastupljen”, objašnjava Onome Hijacinta Dibia. „Sa zadovoljstvom smo delili uzorke na sajmu i već imamo pozitivne povratne informacije.”

Saradnja sa kompanijom Hani International
Ova saradnja ulazi u treću godinu i obe strane izrazile su svoje zadovoljstvo uspešnim rezultatima i dobrom poslovnom politikom. Stanislav Borisenko, senior export menadžer za Istočnu Evropu rekao je za naš magazin da ovo tržište smatra zanimljivim i vidi veliki potencijal. „Hani International radi dobar posao na planu plasiranja naše ponude u regionu. Korak po korak se širimo,
sve više poslastičarskih brendova Srbiji traži naše proizvode.” Na pitanje o planovima za budućnost uz osmeh odgovara da podrazumevaju povećanje prodaje i veću vidljivost Veliche brenda u regionu. „Učiniti ljude zadovoljnim i srećnim je ono što je najvažnije”, zaključuje našu posetu štandu Veliche gospodin Borisenko.

Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 49, februar/mart 2024.
Foto: Veliche

Pogledaj i ostale članke iz kategorije događaji