T. Hasegava, SAD, proglasio je ube za Ukus godine 2024, jer je brzo postao glavni sastojak na tržištu hrane u SAD zahvaljujući svom izrazitom ukusu i jarkoj boji koja ga je nedavno učinila popularnim među gurmanima i kuvarima. Svetloljubičasti gomoljasti koren potiče sa Filipina, ube je stekao međunarodno priznanje zbog svoje izuzetne ljubičaste nijanse i karakterističnog zemljanog, orašastog i slatkog ukusa. Brzo je posto glavni sastojak na tržištu hrane u SAD zahvaljujući svojoj ljubičastoj boji. Ube nudi mnoštvo primena: u slanim jelima kao što su ljubičasti pire krompir, njoki i sosovi do deserta, peciva, pa čak i pića.
Zbog sve veće popularnosti među gurmanima i kuvarima, koji koriste prirodne boje u jelima, na društvenim mrežama, ube je zauzeo centralno (vodeće) mesto kao sastojak ukusa ove godine. T. Hasegava je više od jednog veka razvijao prilagođene ukuse za vrhunske svetske brendove hrane i pića. Globalno prepoznat po svojoj inovaciji i stručnosti u razvoju ukusa i zaštićenim tehnologijama za poboljšanje ukusa, T. Hasegava ostaje na čelu potrošačkih trendova i deli ove razvoje i rezultate istraživanja širom industrije hrane i pića.
„Proučavanje i predviđanje nadolazećih trendova ukusa, potrošač je osnova za našu industriju i tim za istraživanje i razvoj T. Hasegave je u jedinstvenoj poziciji da podeli ove rezultate istraživanja, jer radi sa mnogim vodećim svetskim brendovima hrane i pića“, rekao je Dag Reš, direktor komercijalnog marketinga u kompaniji T. Hasegava u SAD . „Razumevanje kuda vode potrošački trendovi je prvi korak u procesu razvoja ukusa, koji kombinuje stručnost i nove tehnologije kako bi se stvorili proizvodi boljeg ukusa hrane i pića.” Pored isticanja ubea kao ukusa godine, izveštaj T. Hasegave za 2024. navodi i druge sastojke koji dolaze, zajedno sa mnogim sveobuhvatnim kulinarskim trendovima.
Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 49, februar/mart 2024.