Slađana Stojković, pekara Ema Srebrno jezero
Kupovna moć potrošača je sve slabija, manje je novca na raspolaganju, ali ljubitelji pekarskih proizvoda ne odustaju od ovog zadovoljstva. Oni kupuju omiljene proizvode i čini se da ne štede na onim artiklima koji im nude veću vrednost, koji su zdraviji i nutritivno bogatiji. Ovo je utisak Slađane Stojković, vlasnice pekara Ema na Srebrnom jezeru. Dvadeset godina iskustva u ovom poslu koji je lociran u Velikom Gradištu gde im je proizvodnja, naučilo ih je, kako kaže, da pekara mora biti prepoznatljiva po kvalitetu, ali i posebnim proizvodima zbog kojih se kupci uvek vraćaju.
„Kao i u životu, tako i u našem poslu ljudi vole promene. Prepoznatljivi smo po bureku od domaćih kora, domaćim toplim somunima, rol viršlama i keteringu od domaćih proizvoda. Naši kupci znaju da samo ovde mogu da pojedu ‘zlatni’ burek (od kulena, pečenice i senfa), ali i domaće pite od duleka, višnje i drugog svežeg voća”, priča Slađana Stojković i dodaje da su donedavno nudili okrugli kroasan, ali da trenutno nije u ponudi. Sada kupci mogu da uživaju u američkim kolačićima koji se spremaju sa medom. U pekari Ema kažu da je burek najzdraviji proizvod i da stalno usavršavaju njegovu proizvodnju trudeći se da ponude što kvalitetnije sastojke. Naša sagovornica primećuje da je period korone i izolacije kupce naučio da nije sve u hrani, da se od tada kupuje manje hleba i da potrošači u pekarama sada biraju zdravije proizvode i spremni su više da ih plate.
„Promenile su se i neke njihove navike, pa smo shvatili da moramo da im ponudimo i polupečen somun i pite koje mogu da spremaju kod kuće, a i nama je lakše da u svakom trenutku imamo svež i tek pečen proizvod. Da bismo opstali i bili u trci stalno moramo da mislimo o tome šta je novo što kupci žele. Moramo da im to ponudimo, posebno što je naša pekara u turističkom mestu koje bi trebalo da radi cele godine, a ne samo u sezoni.” Pitanje konkurencije za našu sagovornicu, kaže, nije problem, jer prostora ima za sve. Opstati u poslu znači nuditi kvalitet i biti uvek tu za svoje kupce. Nedostatak novca se, kaže ona, ne oseća u poslu, jer kupci najmanje štede na hrani.
Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 50, april/maj 2024.
Foto: Pekara Ema