Intervju sa Cvetom Jović, Category Manager-om
P&P: Koje ste novine uveli na pekarskom odeljenju u vašim marketima?
C.J: Novine se ogledaju u samom asortimanu, naglasku na visokokvalitetnim proizvodima kao i u njihovom izlaganju. Implementirali smo nove samouslužne vitrine koje osiguravaju self servis kupovinu a na tržištu smo se izdvojili jedinstvenim policama rustičnog izgleda u cilju stvaranja toplije atmosfere prilikom izbora u kupovini pekarskog asortimana.
P&P: Kako je zamišljen vaš koncept pekare?
C.J: Naš koncept pekare je koncept in-store pekare, pečenje na licu mesta čime garantujemo svežinu i dostupnost proizvoda tokom celog dana.
P&P: Sa kojim pekarama sarađujete u pekarskom i poslastičarskom asortimanu?
C.J: U pekarskom i poslastičarskom asortimanu saradjujemo sa tradicionalnim i industrijskim pekarama koje su prepoznate na tržištu po svom visokom kvalitetu kako bismo našim potrošačima ponudili široku paletu proizvoda.
P&P: Sarađujete i sa zanatskom pekarom Šarlo koja duži niz godina ima zanatski hleb od kiselog testa sa prirodnim kvascem. Kakve su reakcije potrošača?
C.J: Duži niz godina imamo uspešnu saradnju sa tradicionalnom pekarom Šarlo. Poslednjih godina, Šarlo je sve više prepoznatljiv od strane potrošača jer se njihov hleb peče na kamenu tako da ima jaku i intezivnu boju dok oslanjanje na prirodne cikluse i pažljiv izbor sastojaka poboljšava njegov ukus, trajnost i hranljivost.
P&P: Kakav pekarski asortiman moguda očekuju kupci tokom celog dana?
C.J: Tokom celog dana naši potrošači mogu da očekuju sveže ispečene proizvode. Jedan od trendova koji se često spominje je svežina proizvoda. Pod svežinom podrazumevaju se ne samo upakovani proizvodi produžene svežine nego i proizvodi koji su tokom celog dana sveže ispečeni što je i naš slogan „Miriše na bolje“!
P&P: Da li kupci mogu da kupe proizvode od kojih imaju korist u vezi sa zdravljem i dobrobiti potrošača u skladu sa aktuelnim svetskim trendovima?
C.J: Pekarska industrija se veoma brzo prilagodila aktuelnim svetskim trendovima u pekarstvu ali isto tako trend koji nameće sama pekarska industrija sporo ali vremenom postaje prepoznatljiv kod potrošača koji nastavljaju da ga vrednuju kao što je primena kiselog testa. Kroz ponudu asortimana u našim objektima donosimo savremene trendove bliže potrošaču i menjamo navike potrošača ka zdravijem izboru: proteinski hlebovi, sa više zrna, bezglutenski…
P&P: Da li ćete osim specijalnih vrsta hlebova imati i standardne, tradicionalne pekarske i poslastičarske proizvode?
C.J: Pored proizvoda sa dodatnom vrednosti, u ponudi u našoj pekari imamo pekarske proizvode od kojih izdvajamo: ručno rađenu paletu proizvoda sa kiselim testom koju smo razvili sa pekarom Roggenart, a od ove godine smo bogatiji za dva nova proizvoda sa visokim procentom raži: paorski i alpski hleb. Takođe u ponudi imamo tradicionalne mantije sa junećim mesom pekare Ključ, a razvili smo sa pekarom Vagan mešano kukuruznu i mešano raženu pogaču okruglog oblika sa narezima tako da potrošač može da izlomi pogaču ili u obliku trougla ili u obliku kockica.
U poslastičarskim proizvodima pored upakovanih, izdvajamo se u ponudi sa svežim tartom od voća i čokoladnom tortom koji se proizvode u Pan e Vinu koji je u sklopu naših Aroma objekata.
P&P: Da li planirate akcije, co-branding promocije, unakrsne promocije sa pekarskim i poslastičarskim proizvodima u samom objektu?
C.J: Svesni smo da možemo imati proizvod, pozicionirati ga, ali bez odgovarajućih marketinških aktivnosti neće doći do samog potrošača. Polako se izdvajamo i postajemo prepoznatljivi kod potrošača sa našim pečatom Aroma pekare, akcijama koje pravimo i čestim kombinovanjem aktivnosti. U našim Aroma marketima uveli smo inovativnu šoper marketing uslugu – IGIGI platforma – uređaj koji koristi tehnologiju veštačke inteligencije, detektuje osobe u prostoru i animirani virtuelni lik da ostvari interaktivnu komunikaciju sa potrošačem. Uvođenjem ove platforme naša kompanija, među prvim je maloprodajnim lancima u svetu koji ulazi u novu eru „direct to consumer“ pristupa, nudeći u prodajnim objektima alate koji su do sada bili dostupni samo u onlajn svetu.
P&P: Kakve reakcije očekujete kod nas? Koliko je zahtevan srpski potrošač?
C.J: U kategoriji pekarsko-poslastičarskih proizvoda već vidimo danas sve više zahtevnijeg potrošača, čak znamo da se njihova svest i potreba za pekarskim i poslastičarskim proizvodima probudila pre nekoliko godina. To je dobro, jer je dovelo do potpuno drugačijeg pravca industrije. Očekujem da će se to i dalje menjati ali isto tako da ćemo imati dalji razvoj tradicionalnog pekarstva u pogledu ne samo ukusa nego i izgleda proizvoda.
Piše: magazin Pekar&Poslastičar broj 33, jun/jul