Da li mali proizvođači mogu da osvoje tržište?

Marketing menadžer kompanije I.T.S. Adam Koen smatra da se tržište krofni menja i da male i nezavisne proizvodnje preuzimaju primat od giganata. Kako kaže, lepo je videti da sektor kojim su duže dominirali ključni igrači sada preuzimaju novopridošle kolege. Postavlja se pitanje da li zaista mali proizvođači mogu da osvoje tržište i koje korake treba da preuzmu da bi to postigli. Baker&Baker koji, između ostalog, proizvodi i krofne procenjuje da tržište ovih poslastica vredi 103 miliona funti, što je porast od 47 odsto u poslednjih pet godina. Maloprodaja jeste zabeležila blagi pad zbog pandemije koronavirusa, ali je u poslednje vreme došlo i do značajnog oporavka. Takozvane prsten krofne (one sa rupom u sredini) trenutno su najpopularnije na tržištu i čine više od 40 odsto prodaje. Posebno su tražene i prsten krofne sa punjenjem, navodi se u izveštaju Baker&Baker. Dobra vest je i da još ima šanse za rast na tržištu. Procena je da će u narednih pet godina godišnji rast evropskog tržišta krofni biti oko 6,2 odsto.

Katalizator porasta su premium ponude, ali to ne znači da se treba odreći klasika poput glaziranih krofni i onih punjenih džemom. Na to su se i fokusirali mali proizvođači koji su uspeli da ugode mušterijama, isporučujući neverovatno zanimljive poslastice. Zato sada sve više sredstava ulažu u proširenje svog poslovanja. „Jednostavno ne možemo da napravimo dovoljno krofni da bismo održali korak sa potražnjom“ hvali se Džejkob Vots, ko-direktor Project D kompanije iz Derbija. Oni nameravaju da što pre dostignu cifru od proizvedenih 300.000 krofni nedeljno i da uspostave isporuku u celoj zemlji. Ova kompanija je krajem 2020. godine otvorila novu halu za proizvodnju, 11 puta veću od prethodne, a u novu opremu uloženo je više od 250 hiljada funti. Ovakva ulaganja vode ka tome da se otvori više distribucionih centara i da se uđe u borbu sa velikim igračima.

Slično se događa sa kompanijom Planet Doughnut, koja se preselila u novi pogon na površini od skoro 1.000 kvadratnih metara u kome se nalaze i direkcija i kafe. U punom kapacitetu, pri radu od 24 sata, proizvode više od 520.000 krofni nedeljno. Ovaj biznis bračni par MekGregor pokrenuli su 2017. godine, a danas imaju tri prodavnice i isporučuju krofne širom zemlje. MekGregor smatra da je tržište zrelo za ekspanziju i da će biti sve više nezavisnih prodavnica sa novim idejama. Tu je i kompanije Doughnut Time, takođe osnovana 2017. godine, koja pokriva slabo razvijenu granu tržišta sa bezglutenskim proizvodima.

Ima li mesta za sve?
Supermarket Morrisons svake nedelje u svoje prodavnice isporuči preko dva miliona krofni. Otvorili su i nov koncept nazvan Doughnut Shop u svojih 70 prodavnica gde kupci mogu da kupe sveže napravljene i dekorisane krofne, uključujući i one sa šest novih ukusa. Za to vreme kompanija Baker&Baker planira da se širi izvan Velike Britanije. U trenucima kada proizvode 26 hiljada krofni u satu smatraju da su spremni za pohod na Ameriku, jer su Nemačku već osvojili. Očigledno je da veliki igrači ne miruju i ne spavaju na lovorikama.

Piše: Anđelija Lazić, magazin Pekar&Poslastičar broj 40, avgust/septembar 2022.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti

Eat me App

Aplikacija za smanjenje bacanja hrane u domaćinstvimaDve preduzetnice su osmislile jednostavno rešenje koje štedi novac, čuva hranu i...

Pročitaj

Specijalni hlebovi

Rastući trend i mogućnosti Potrošači sve više traže ukusnu, ali zdravu hranu. Kako to utiče na proizvodnju hleba...

Pročitaj