Filip Uveljer – saradnja sa poslastičarnicom „Slatki dan“

Iz razgovora sa Filipom Uveljerom (Philippe Urweiller) saznajemo kako je izgledalo njegovo profesionalno putovanje, kao i šta je doprinelo da započne saradnju sa poslastičarnicom „Slatki dan” u Novom Sadu.

P&P: Kako je započelo vaše profesionalno putovanje i kako se razvijalo tokom godina?
Moje profesionalno putovanje započelo je sa strašću koju delim sa svojim roditeljima koji su radili kao poslastičari u sopstvenoj radnji. Proveo sam detinjstvo posmatrajući oca i dedu kako rade i stvaraju u „kuhinji”. Kako sam odrastao, njihova strast postala je i moja. Ubrzo sam počeo da učim za poslastičara. Moj prvi posao bio je u Parizu u Ladurée-u. Razvijao sam svoje veštine radeći sa različitim poslastičarima, izučavajući njihove specijalitete i tehnike. Na kraju sam postao izvršni kuvar u restoranu Pierre Hermé u Parizu. Sa idejom da otkrijem svet, jedno vreme sam proveo u Kanadi radeći u Nadège-u. Kada sam se vratio u Francusku, počeo sam da radim u restoranu Alain Ducasse u Parizu. U toj fazi karijere bio sam usredsređen na čokoladu i različite korake u procesu pravljenja. Da bih iskoristio različite veštine koje sam stekao na svom profesionalnom putu, pokrenuo sam sopstvenu kompaniju – 26 chocolate. Kroz 26 chocolate se osećam ispunjenim jer mogu da pomognem drugima da razviju svoje veštine i otkriju različite tradicije.

P&P: Kakvo je iskustvo bilo raditi kod Pjera Ermea (Pierre Hermé), a potom i sa Alanom Dukasom (Alain Ducasse), ljudima koji su obeležili svetsku gastronomsku scenu?
Raditi za Pjera Ermea podrazumeva spoj rigorozne discipline i ljudskog aspekta, koji su uvek u službi ukusa i tekstura. Moje iskustvo u grupi Alana Dukasa omogućilo mi je da se upoznam sa svim aspektima rada na međunarodnom nivou i da otkrijem kako se pravi bean-to-bar čokolada.

P&P: Zašto ste odlučili da sarađujete sa Slatkim danom? Šta vas je uverilo da je rad sa Slatkim danom vredan vašeg vremena i ekspertize?
Odlučio sam da sarađujem sa Slatkim danom jer sam u njima prepoznao istinski potencijal da prerastu u luksuzni poslastičarski brend, zbog kvaliteta sastojaka koji se koriste i načina na koji sastojci dolaze do izražaja u receptima. Moj prvi susret sa Nebojšom (vlasnikom i direktorom Slatkog dana) i njegovom vizijom za brend me je ohrabrio da se upustim u ovu avanturu. Verujem u stvaranje snažnih partnerstava.

Slatki dan je novosadska poslastičarnica osnovana 2015. godine, ali iskustvo bavljenja ovim poslom je mnogo duže. Ove godine firma puni 33 godine uspešnog rada, a poslastičarnica Slatki dan je kruna ovog iskustva. Bavi se proizvodnjom poslastičarskih proizvoda izuzetnog kvaliteta, tradicionalnim metodama, a najveća pažnja je posvećena kvalitetu sastojaka. Filip Uveljer je novi saradnik Slatkog dana, čiji je glavni cilj da Novom Sadu približi umeća najboljih svetskih poslastičara.

P&P: Kako biste u jednoj rečenici opisali Slatki dan?
Potraga za istinski kvalitetnim ukusima, oslobođenim uticaja modernih trendova poslastičarstva, a ujedno i širenje vrednosti kroz univerzum slatke gastronomije.

P&P: Kako izgleda vaš tipičan dan kada ste u Srbiji i radite u Slatkom danu? Šta vam je u fokusu?
Kada sam u Srbiji, počinjem tako što svakog jutra idem na novosadske pijace, a zatim odlazim u radionicu gde radimo na novim kreacijama, vodeći računa da je kvalitet proizvoda uvek u skladu sa visokim standardima koje smo postavili i na koje su naši kupci navikli. U tome mi pomaže izuzetna opremljenost proizvodnje. Svaki dan koji provedem u radionici je ispunjen uživanjem.

P&P: Kakav rezultat biste želeli da postignete saradnjom sa Slatkim danom? Šta je vaša vizija za Slatki dan?
Naša saradnja je dugoročna i već imamo izvanrednu ponudu makaronsa, a trenutno radimo na novom asortimanu kolača i torti koje će uskoro naći svoje mesto u našoj poslastičarnici, a dosta pažnje poklanjamo i asortimanu koji razvijamo za HoReCa sektor. Moja vizija za Slatki dan je da postane kreativan poslastičarski brend, sa proizvodima najvišeg kvaliteta.

P&P: Možete li da objasnite šta znači izraz organoleptički i zašto je ovaj termin važan za vaš posao?
Organoleptički kvaliteti se odnose na sva svojstva hrane koja se mogu opaziti putem naših pet čula (vid, dodir, miris, sluh, ukus). Na primer, dobro prezentovana hrana (vid), sa prijatnom teksturom (dodir) i upadljivom aromom (miris), hrskavim zvukom pri konzumiranju (sluh) i prijatnim slatkim ukusom (ukus). Ovo je važno za moj posao jer sve to skupa stvara zadovoljstvo, radost i nezaboravne trenutke.

P&P: Šta čini poslasticu savršenom?
Savršena poslastica je ona koja je napravljena s ljubavlju. Moj posao je da delim tu ljubav. Francuska tradicija nam dokazuje da hrana spaja ljude

P&P: Da možete da jedete samo jednu poslasticu svaki dan do kraja života, koje bi to bilo?
Flan od vanile. Klasičan, ali uvek ukusan.

P&P: Šta vas inspiriše svakodnevno, u vašem poslu i/ili životu?
Inspirišu me putovanja. Gde god da odem naučim nešto novo. Moj posao mi omogućava da otkrivam nove ljude, tradicije i načine pravljenja poslastica.

Razgovor vodio Nikola Zmajević, Foto: Katarina Šoškić, magazin Pekar&Poslastičar broj 45, jun/jul 2023.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo