lidl pekara

Lidl pekara

Svoje prve prodavnice kompanija Lidl je u Srbiji otvorila u oktobru prošle godine. Sa asortimanom se potrošači još uvek upoznaju. Do sada se, kako u Lidlu kažu, pokazalo da je jedan od omiljenih segmenata srpskih potrošača upravo pekara, koja je pobrala samo pozitivne komentare. In store pekara je nešto po čemu je ovaj savremeni diskont u Srbiji jedinstven, a odeljak svežeg peciva, kao standardni deo asortimana, u Lidlu postoji više od 10 godina i predstavlja koncept koga se kompanija pridržava u svim zemljama u kojima posluje. U skladu sa tim, Lidl Srbija potvrđuje da će se pekara naći u svim prodavnicama koje se ubuduće budu otvorile u našoj zemlji.
Praksa ove nemačke kompanije je da se pre ulaska na novo tržište uradi opsežno istraživanja lokalnih afiniteta pre odabira asortimana, pa je to prethodilo i dolasku u Srbiju. Kada su u pitanju domaći potrošači, pokazalo se da oni u velikoj meri konzumiraju beli hleb, kao i da slano pecivo više vole od slatkog. Takođe, s obzirom na to da su veoma popularni proizvodi od lisnatog testa, Lidl je u Srbiji razvijao određene proizvode za svoje potrošače kojih nema u asortimanu drugih zemalja. Slična situacija je i sa burekom, koji je dostupan isključivo u Srbiji i Hrvatskoj.

lidl peciva

Sveže pecivo tokom celog dana

Još pri prvom pogledu na vitrine Lidl pekare, vidljiv je bogat asortiman, koji u svom sastavu ima zavidan izbor slanog i slatkog peciva, do velike ponude raznih vrsta hleba za kupce koji žele da isprobavaju nove ukuse. U Lidlu ističu da je velika potražnja za hlebom sa krompirom, koji je zahvaljujući mekšoj teksturi, punijem ukusu i hrskavoj korici za kratko vreme potrošačima postao jedan od omiljenijih.Za one koji vode računa o ishrani, Lidl je pružio više opcija: hleb sa više vrsta semenki, raženi ili sa suncokretom. U ponudi je i običan beli hleb, kao i beli sa susamom, lovački hleb, baget, somun, kukuruzni hleb i ćabata. U okviru nedeljnih akcija, svi ovi proizvodi se u nekom trenutku nađu u ponudi po sniženoj ceni. Pecivo se dopunjava više puta u toku dana, tako da će potrošači uvek moći da izaberu topao svež proizvod. To omogućava unapred isplanirana šema pečenja koju svakodnevno sprovode zaposleni zaduženi za praćenje potražnje i prodaje, u odnosu na koju se planira dopuna asortimana. Kakoističu, dosadašnja praksa je pokazala da je prodaja najveća pre podne, a imajući u vidu koji su to proizvodi koji se najviše prodaju ujutru a koji posle podne, Lidl šemu dorađuje i razvija kako bi dostupnost proizvoda bila maksimalna u svakom trenutku.

lidl peciva stalaze

Kontrola kvaliteta, standardi, higijena
U skladu sa svojim sloganom „najbolji odnos cene i kvaliteta”, Lidl mnogo pažnje posvećuje kontroli kvaliteta i ispunjavanju standarda. Taj kvalitet postiže se tako što se vodi računa o sastavu proizvoda i u skladu sa tim, oni se transparentno obeležavaju na deklaracijama koje se nalaze pored cene. Kada je u pitanju kvalitet u domenu ponude peciva, od dobavljača se uvek zahteva IFS sertifikat i smanjena upotreba sojinog lecitina. Kao razlog za to navode da je sojin lecitin aditiv koji služi za spajanje inače nespojivih jedinjenja, npr. vode i ulja i masovno se koristi u prehrambenoj industriji. U korak sa inicijativama koje su trend u svetu, teže da ga u asortimanu izbace ili zamene nekim drugim, npr. suncokretovim lecitinom, koji se smatra najboljim izvorom biljnog lecitina na tržištu i najboljom zamenom za upotrebljavani sojin.

Potreba za očuvanjem higijene, bezbednosti i ispravnosti proizvoda, kao i mogućnost da potrošači sami odaberu proizvod, ostvarena je kroz sistem samoposluživanja bez kontakta, pa se pecivo ne uzima rukama već za to postoje hvataljke kojima se proizvodi direktno stavljaju u papirne kese, a potrošači mogu da koriste i jednokratne rukavice. Ono po čemu je ova pekara jedinstvena jeste i mašina za sečenje hleba koja brzo i jednostavno, u higijenskim uslovima uz željenu debljinu preseca bilo koju vrstu hleba. Nakon sečenja, hleb se ubacuje u kesu bez dodira rukama, što svakako omogućava da duže ostaje svež i zdravstveno bezbedan.

Pitanje koje se samo nameće je da li u izradi Lidlovih peciva učestvuju domaći dobavljači? Svoje mesto za saradnju sa ovom nemačkom kompanijom našli su i dobavljači iz Srbije koji ispunjavaju tražene uslove kvaliteta. Iz Lidla kažu da su uvek otvoreni za saradnju sa domaćim dobavljačima, pre svega, kako bi osigurali očekivani kvalitet i svežinu, kao i asortiman koji odgovara potrebama domaćeg tržišta.

Piše: Irina Maksimović, Pekar & Poslastičar Broj 20, februar/mart 2019 god.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo