Mesto gde se jede „zlatni“ burek

Slađana Stojković, pekara Ema Srebrno jezero

Kupovna moć potrošača je sve slabija, manje je novca na raspolaganju, ali ljubitelji pekarskih proizvoda ne odustaju od ovog zadovoljstva. Oni kupuju omiljene proizvode i čini se da ne štede na onim artiklima koji im nude veću vrednost, koji su zdraviji i nutritivno bogatiji. Ovo je utisak Slađane Stojković, vlasnice pekara Ema na Srebrnom jezeru. Dvadeset godina iskustva u ovom poslu koji je lociran u Velikom Gradištu gde im je proizvodnja, naučilo ih je, kako kaže, da pekara mora biti prepoznatljiva po kvalitetu, ali i posebnim proizvodima zbog kojih se kupci uvek vraćaju.

„Kao i u životu, tako i u našem poslu ljudi vole promene. Prepoznatljivi smo po bureku od domaćih kora, domaćim toplim somunima, rol viršlama i keteringu od domaćih proizvoda. Naši kupci znaju da samo ovde mogu da pojedu ‘zlatni’ burek (od kulena, pečenice i senfa), ali i domaće pite od duleka, višnje i drugog svežeg voća”, priča Slađana Stojković i dodaje da su donedavno nudili okrugli kroasan, ali da trenutno nije u ponudi. Sada kupci mogu da uživaju u američkim kolačićima koji se spremaju sa medom. U pekari Ema kažu da je burek najzdraviji proizvod i da stalno usavršavaju njegovu proizvodnju trudeći se da ponude što kvalitetnije sastojke. Naša sagovornica primećuje da je period korone i izolacije kupce naučio da nije sve u hrani, da se od tada kupuje manje hleba i da potrošači u pekarama sada biraju zdravije proizvode i spremni su više da ih plate.

„Promenile su se i neke njihove navike, pa smo shvatili da moramo da im ponudimo i polupečen somun i pite koje mogu da spremaju kod kuće, a i nama je lakše da u svakom trenutku imamo svež i tek pečen proizvod. Da bismo opstali i bili u trci stalno moramo da mislimo o tome šta je novo što kupci žele. Moramo da im to ponudimo, posebno što je naša pekara u turističkom mestu koje bi trebalo da radi cele godine, a ne samo u sezoni.” Pitanje konkurencije za našu sagovornicu, kaže, nije problem, jer prostora ima za sve. Opstati u poslu znači nuditi kvalitet i biti uvek tu za svoje kupce. Nedostatak novca se, kaže ona, ne oseća u poslu, jer kupci najmanje štede na hrani.

Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 50, april/maj 2024.
Foto: Pekara Ema

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti

Iskustva kupaca

Boško Prpa, Brake4cake Bački Jarak„Pre nabavke temperirke, kolače smo pravili i ukrašavali ručno. Svaki kolač umakali smo u...

Pročitaj