Obratite pažnju na sve moguće načine kojima bi vaši kupci poželeli da plaćaju usluge u vašem lokalu. U protivnom, mogli biste ubrzo da im vidite leđa, jer će mušterije danas pre promeniti omiljenu pekaru ili poslastičarnicu nego željeni način plaćanja.
Australijanci su na jednom istraživanju priznali da će izaći iz lokala ako ne mogu da plate onako kako žele. Čak trećina ispitanika rekla je da bi obavila kupovinu negde drugde ukoliko trgovac ne može da im naplati uslugu ili proizvod na način na koji njima odgovara. Potrošači žele brze i jednostavne opcije za plaćanje oko kojih nema mnogo maltretiranja. Ako prodavci to ne mogu da im priušte, izgubiće ih za sva vremena. A koji su omiljeni načini plaćanja? Digitalne opcije plaćanja su u izuzetnom porastu – čak 50 odsto ispitanika bi najradije da plati putem Pejpala, a 48 procenata izjasnilo se za kreditne kartice. Onlajn usluge plaćanja su se brzo i lako integrisale u moderan način života i istom brzinom ulaze i u trgovine. Čak petina ispitanih kupaca (22%) želi da plati putem mobilnog telefona.
Naravno, to ne znači da su odbrojani dani tradicionalnim načinima plaćanja. Gotovinsko plaćanje je i dalje omiljena opcija kupaca u Australiji, sa čak 60 odsto glasova ispitanika. Ipak, treba imati na umu da će nas preostalih 40 procenata kupaca napustiti ako im što pre ne omogućimo da plaćaju onako kako žele.
Pekar & Poslastičar Broj 23, avgust/septembar 2019 god.