La Dolce Vita – dobra energija život cini slatkim

Na samom početku razgovora Olgica nam otkriva formulu uspeha: „Poverenje! Ako stvorite dobru atmosferu i ljudima pružite poverenje i osećaj da su deo tima koji ima zajedničku misiju, to je i zadovoljstvo i oslonac na koji računate u najtežim trenucima.” Njena kompanija danas zapošljava 70 ljudi, koji na posao dolaze kao u svoju kuću. „Kada sam odlučila da osnujem firmu, obećala sam sebi da će mi osnovni atribut njenog postojanja biti zadovoljstvo u radu. Vreme koje provodimo na poslu ne sme i ne treba da bude vreme koje jedva čekamo da prođe. Naprotiv! Ako vas rad ispunjava i taj osećaj umete da prenesete na kolege, ali i stvorite uslove da se oni tako osećaju – nema većeg uspeha.”

Od Hedera vite do La Dolce vite
Preduzetnička priča Olgice Samoilović počinje 2011. godine, jednim ručno urađenim sapunom u kućnoj radionici. Kao ekonomista sa iskustvom rada u Inpharmu (Beograd), na mestu komercijaliste i menadžera, stekla je znanja koja su je motivisala da započne sopstveni biznis. Tako se rodila ideja da pravi i prodaje ručno rađene sapune, i korak po korak, sa nepunih 26 godina, Olgica stvara mrežu klijenata. I danas se seća prvog – apoteke „Viva” iz Valjeva, kojoj je ostala verna do danas.„Pored menadžerske spretnosti, koju sam otkrila i potvrdila i kroz prodaju suplemenata, u meni je od rane mladosti postojala želja da se oprobam u nečem kreativnom. Tako su se, kroz kreiranje sapuna, a kasnije i ostalih proizvoda iz kozmetičkog lanca Hedera vite, ti snovi ponovo aktivirali, ali ih sada, osmišljavanjem brenda La dolce vita i svega što naša poslastičarnica tek planira da razvije – u potpunosti živim”, iskrena je Olgica. Uspeh je stigao zahvaljujući velikom radu, upornosti, veri u sebe i atmosferi uzajamne podrške, ali i insistiranju na kvalitetu. „Od prvog sapuna do prvog kolača u ’La dolce viti’ – standardi su postavljeni kao imperativ i od njih se ne odstupa.

To je jedan od razloga zbog kojih je ispred naše poslastičarnice red počeo da se pravi već prvih dana po otvaranju. Poverenje u Hederu Lozničani su i tako potvrdili,” sa ponosom ističe naša sagovornica i dodaje da je pri prevazilaženju prepreka i donošenju važnih poslovnih odluka uvek konsultovala svoj osećaj, koji je do danas nije izneverio. Hedera vita, pored u Srbiji poznatog brenda kozmetike koji se distribuira u svim većim lancima drogerija i apotekama, ali i izvozi u 18 zemalja, ima i terapeutski centar u Loznici, kao i prodavnice zdrave hrane. Odnos cene i kvaliteta svrstava ih u red najtraženijih na našem tržištu. Zanimljiv statistički podatak takođe govori o poverenju koje potrošači imaju u Hedera vita proizvode: najzastupljeniji su u Beogradu, ali je drugi grad po prodaji – Loznica. „To, po pravilu, ne ide tako”, kaže Olgica,„niko nije prorok u svom selu, ali mi jesmo i vrlo smo ponosni na to.”

Kvalitet iznad svega
Puno je uloženo u opremu, tehnologiju i razvoj, u Hedera vita redovima ima nekoliko tehnologa, farmaceuta a među saradnicima su i profesori sa fakulteta. „Koliko je važno dobro odabrati svakog zaposlenog, toliko je za razvoj od velikog značaja i tim saradnika,” priča nam Olgica i posebno ističe da su joj dragoceni bili razgovori sa stručnjacima i menadžerima iz Dolcefredda.
„Moram ovde da pomenem saradnju sa Bojanom Miloševićem iz kompanije Dolcefreddo, koji nam je otkrio to predivno carstvo poslastičarstva i neslućene mogućnosti za kreaciju. Malo je reći da sam se zaljubila u ovaj posao i krenula – grlom u jagode. Ali, kao i u svemu što sam do sada radila i ovaj koncept je u osnovi imao kvalitet kao glavni zahtev. Mi možemo i moramo da ponudimo samo najbolje,”bez lažne skromnosti ističe Olgica.

„Prvi put sam đelato tj. zanatski sladoled probala u Beogradu i oduševila se. Kada se ovog proleća otvorila mogućnost da iznajmim lokal u centru Loznice, taj osećaj zadovoljstva odnekud je iskrsao iz podsvesti i znala sam da ću ovoga puta krenuti drugom stazom od one koju je Hedera vita već utabala. Dobro je što pri odlučivanju nisam znala šta me sve čeka, ali moj osećaj je govorio da treba da se upustim i opet se potvrdio kao dobar,” sa osmehom priča Olgica. Pored ambicije da se okuša i u oblasti hrane, našu sagovornicu i njen tim je u ovom poduhvatu vodila i želja da svojim sugrađanima ponude nešto posebno, što u njihovom gradu do sad nije postojalo. „Mnogi od Lozničana ne mogu da priušte sebi ni odlazak do Beograda, a o inostranstvu ne razmišljaju. Zato je ’La dolce vita’ jedan mali prozor u svet, a meni sastavljen od probranih kolača, vafla, sladoleda, palačinki učiniće da se osećaju kao građani sveta.”

Asortiman
Veliki je izbor pred sladokuscima Loznice i njenih gostiju, u ovom lokalu koji tek razrađuje svoju ponudu. Tu su torte („trio colore”, „hedonist“, „nougat”…), komadni kolači („snow queen“” „la dolce vita”, „mr. pistachio”…), ali i krempite, tiramisu, tri leće… Teško je odlučiti se, a na sledećoj stranici menija već vas čekaju palačinke i vafli, sa raznim nadevima. Za one koji brinu o zdravlju ili zbog zdravstvenih tegoba ne jedu šećer, tu su sirovi kolači, dok dan u „La dolce viti” možete započeti uz jednu od ukusnih i kreativno osmišljenih ovsenih kaša.

Slatku ponudu prati veliki izbor kafa, čajeva, tople čokolade, hladno ceđenih sokova od voća sa obronaka Kopaonika… Pored slatkog programa, koji će ostati primarni, planiraju da ponudu obogate slanim menijem, počevši od doručka, a biće i drugih obroka, jer „La Dolce Vita” postaje mesto za uživanje u hrani vredno upisa u gastronomsku mapu Srbije. Ostaje da im poželimo sladak poslovni život, kakav oni daruju svojim mušterijama.

Stvoriti nešto na korist ljudima
Svi sadržaji koji nose logo Hedera imaju prepoznatljiv potpis: od linije kozmetičkih proizvoda, salona lepote, prodavnica zdrave hrane do poslastičarnice – dizajnerski su unificirani i krasi ih Hedera garancija kvaliteta. Olgica je s pravom ponosna na svoju malu imperiju: „Volim da radim i da napravim nešto što će ostati iza mene. Nismo na ovom svetu samo zbog naših sitnih zadovoljstava – treba nešto i stvoriti, a ako imate mogućnosti, lepo je pomoći drugima da stvaraju. Drago mi je što sam odabrala da ono što radimo bude na korist ljudima.”

Nagrada za preduzetnicu godine
Fondacija „Međunarodni ženski preduzetnički izazov” (The International Women’s Entrepreneurial Challenge Foundation – IWEC) dodelila je ove jeseni u Madridu godišnje nagrade za poslovna dostignuća u 2022. godini. Ovo važno priznanje pripalo je našoj sagovornici među 40 kandidatkinja iz celog sveta. Ukupan godišnji promet firmi koje vode ove preduzetnice „težak”
je oko 3,5 milijarde evra.
„Bila je čast i privilegija naći se u takvom društvu. Pored svečarske atmoshere, imale smo prilike i da razmenimo iskustva, što je moj boravak u Madridu pretvorio u malo studijsko putovanje,” priča nam Olgica i dodaje da je to velika potvrda ne samo za nju nego i za čitav njen tim.

Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 42, decembar/januar 2022/2023.
Foto: Aleksandar Stojanović

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo