Top čokoladni trendovi u jugoistočnoj Evropi za 2025. godinu

Bojana Mihailović Mehandžić – marketing direktor Barry Callebaut za jugoistočnu Evropu.

Prošle godine smo pisali o tri vrste uživanja kada je u pitanju čokolada, kao i o trendovima za prethodnu godinu. Ove godine vam donosimo istraživanje kompanije Barry Callebaut rađeno za zemlje jugoistočne Evrope (obuhvaćene su Srbija, Hrvatska, Rumunija i Grčka) sa trendovima za 2025. godinu. Više o ovome reći će nam Bojana Mihailović Mehandžić, marketing direktorka Barry Callebaut za jugoistočnu Evropu. Kada govorimo o proizvodima od čokolade, uživanje se redefiniše. Više se ne radi samo o ukusu, radi se o iskustvu koje povezuje ukus sa zdravljem i etičkim vrednostima. Naša predviđanja su, da će svetsko tržište čokolade volumenski rasti 1,7%u periodu od 2024. do 2029. godine. I dalje intenzivno uživanje predstavlja najdominantniju kategoriju.

1. Intenzivno uživanje
Industrija čokolade doživljava značajan pomak u intenzivnom uživanju, gde potrošači traže ekskluzivne proizvode, bogate ukuse i multisenzorijalna iskustva. Ovaj trend karakteriše rastuća potražnja za proizvodima koji nude jedinstvene kombinacije, različite teksture i inovativne profile ukusa. Čak 67% potrošača u jugoistočnoj Evropi bira proizvode koji sadrže više tekstura i više ukusa, a 43% njih će kupiti limitirane proizvode (ekskluzivne, sezonske). I dalje su Uskrs i Božić najznačajniji datumi kada je čokolada obavezan sastojak svake trpeze, uz porast značaja novih datuma kao što su rođendani, 8. mart, Dan majki, Noć veštica, sportska takmičenja.

2. Svesno uživanje
Ovo je kategorija koja znatno raste i predstavlja uživanje sa svrhom, gde zalogaj čokolade nije samo poslastica već i stav o vrednostima – da se osećate dobro čineći dobro. Dok je smanjenje šećera sada uspostavljeni normativ, interesovanje značajno raste za poslasticama na biljnoj bazi. 50% potrošača smatra da svaki brend treba da ponudi veganski proizvod, bez kompromisa kada je ukus u pitanju. Takođe, sve više se obraća pažnja na jasne, transparentne deklaracije, prirodne sastojke, održivi razvoj pa se zato potrošači odlučuju za brendove kojima veruju.

3. Zdravo uživanje
Ovaj pravac polako raste kod nas u regionu kako sve više ljudi brine o svom mentalnom i fizičkom zdravlju, pa tako zdravo živanje predstavja funkcionalnu hranu. Radi se o pozitivnim nutritivnim proizvodima koji sadrže sastojke sa dokazanim prednostima kao što su proteini, makro i mikro nutrijenti. Još bolje ako hranljivi sastojci prirodno potiču iz celovite hrane, direktno iz prirode.

.

Pored ove 3 vrste uživanja, možemo reći da postoji i unakrsni domen, odnosno ono što je zajedničko za sve kategorije. Iz sve 3 grupe, 37% potrošača uživa u deljenju svog užitka dok konzumira neki proizvod na na društvenim mrežama (social eating), takođe 38% njih gricka nešto barem jednom dnevno (snacking) i većina preferira da to bude nešto zdravije. Ono što je svima blisko je i povezivanje poznatih brendova ili ličnosti sa proizvodima kao i poreko proizvoda.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti

Zanatski sladoled

Nova sezona samo što nije počela, između tradicije i trendova Najvažnije je da je sirovina svežaMi naše sladolede...

Pročitaj