Darko Jovanović, osnivač i sladoled majstor u ovoj novosadskoj sladolednoj „kuglani” priča za naš magazin kako se zaljubljivao u sladoled, usvajajući znanja od najboljih gelato majstora.
Brend
Sladoled Kuglana se nalazi u Novom Sadu, u ulici Braće Dronjak 3 (Novo naselje) i koncipirana je kao porodični posao. Zvanično je počeo sa radom 01. avgusta 2024. godine, nakon rebrendinga Aj Skrim Momčilo, koji postoji od juna 2023. godine. Ideja iza Sladoleda Kuglane bila je da se kreira ponuda koja izlazi izvan standardnog okvira i ne privlači samo lokalne posetioce već i velike ljubitelje sladoleda, kojima nije problem da sednu u automobil ili još bolje na bicikl i pređu par kilomentara (možda i desetinu) kako bi sebi ugodili.
Naš sagovornik otkriva nam kako su ga, sticajem životnih okolnosti, poslovne prilike dovele u Dolcefreddo, gde je pored prvih znanja stekao i velike prijatelje koji su mu preneli ono najvažnije: ljubav prema sladoledu. „Iskrena ljubav je taj tajni sastojak, treće oko, peti element, motivator, pokretač kad je teško itd. Radeći u Dolcefreddu kao komercijalista i prezentator, imao sam prilike da godinama posećujem Sigep sajam poslastičarstva u Riminiju, kao i italijanske fabrike koje proizvode sirovine za sladoled, da upoznajem majstore gelata, pohađam kurseve i seminare, i da upoznam domaće stare majstore sladoleda koje veoma poštujem.”
Koncept i asortiman
Sladoled Kuglana pravi zanatski sladoled koji predstavlja spoj tradicinalne i moderne tehnologije izrade. To im omogućava da vrlo često, čak i na nedeljnom nivou, ubacuju u ponudu nove ukuse. Inspiracija za sladoled su im američki Ice Cream i italijanski Gelato, a sve recepture kreiraju samostalno, trudeći se da svaki ukus i vrsta sladoleda ima svoju posebno balansiranu recepturu. U proizvodnji sladoleda koriste stare italijanske mašine mešalice, koje daju specifičan šarm i gušću teksturu krajnjem proizvodu.
Zanimljiva imena Kuglana sladoleda pomažu im da prošire kanal komunikacije, vrlo često kroz osmeh i poneku šalu. Tako je mango i jogurt „Mangup”, čokolada je „Čok Noris” i sad već aktuelni nastavak „Čok Noris III”, dok je mlečna čokolada i triple chocolate cookies, „Ferari” itd. Imaju i ukus koji se zove „Ne znam i svejedno”: „Automatski se aktivira kada gost ne može da se odluči i mi preuzimamo odluku umesto njega.”
Posebnu pažnju u Sladoled Kuglani posvećuju besplatnoj degustaciji: „Smatramo da je bitno da naše klijente upoznamo sa asortimanom. Tako osluškujemo njihove predloge i ako nam se učine zanimljivim, rado ih uvodimo u meni. Skoro je u radnju ušetao jedan mladi gospodin, naručio sladoled i rekao ‘probajte vanilu i aceto balsamico’. Moja devojka Dragana i ja smo se začuđeno pogledali, jer nam aceto nije bio ni na radaru sirovina, međutim kombinacija je svemirska i nazvali smo je ‘NLO’.”
Sirovine
Darko u šali voli da kaže kako sladoled magija počinje na pijaci. „Vrlo je bitno prepoznati kvalitetnu sirovinu i mislim da postoje tri važne stvari kada su sirovine u pitanju. Prva – da poseduje određeni kvalitet, druga – da je dostupna i treća – da se koristi na pravi način da bi se iz nje izvukao maksimum.” Sirovine kao što su čokolada, keks, orašasto voće, mleko i dr. isključivo nabavljaju od domaćih proverenih dobavljača, dok su neke specifične sirovine poreklom iz Italije.
Izuzetan dizajn i nastup na društvenim mrežama
Ono što nam je posebno privuklo pažnju i animiralo da predstavimo ovaj brend svakako je dizajn i marketing. „Hvala vam što ste to primetili i hvala na podršci”, kaže Darko i dodaje da su dizajn Sladoled Kuglane osmislili kako bi prezentovali proizvode onako kako ih oni vide i čuju. „Svaki ukus prikazujemo višeslojno, kroz emociju i ekspresiju likova, njihove međusobne interakcije kao i odabirom muzičkih zavesa. Kombinacija crno-belih tonova sa intenzivnim bojama voća i drugih elemenata stvara kontrast i ujedno objašnjava gorepomenut koncept spajanja tradicionalnog i modernog, tj. dizajn kombinuje elemente retro estetike sa futurističkim prizvukom. Naš nastup na društvenim mrežama je svojevrstan vid rizika, jer smo malo pobegli od standarnog prikazivanja ove magične namirnice, ali pravila su tu i da bi se kršila”, zaključuje naš sagovornik a mi dodajemo da se ova marketinška hrabrost isplatila.
Zadovoljne mušterije
„Izuzetno smo ponosni kada dobijemo povratne informacije od mušterija koje su zadovoljne našim sladoledom, kvalitetom usluga i celokupnim konceptom. Trudili smo se da svaki aspekt Sladoled Kuglane, od kvaliteta sladoleda do atmosfere u prostoru, bude pažljivo osmišljen kako bi pružio prijatno iskustvo. Svaki pohvalan komentar znači da smo na dobrom putu i da naši napori ne prolaze nezapaženo. Takođe, trudimo se da usluga bude srdačna i profesionalna, jer verujemo da je naš odnos prema kupcima važan koliko i kvalitet proizvoda koji nudimo. Osećaj dobrodošlice i udobnosti u našem prostoru je jedan od ključnih elemenata, jer želimo da se svaki naš posetilac oseća opušteno i uživa u svakom trenutku provedenom kod nas.”
„Dođite da kuglamo zajedno!”, poručuje naš sagovornik a mi se upisujemo na spisak zadovoljnih mušterija. „Sladoled je širenje dobrog raspoloženja i sreće” „Pistać Tristać” sad već tradicionalno ima svoj dan u Sladoled Kuglani, a to je četvrtak – prilika da ugoste veliki broj ljubitelja pistaća, da malo proćaskaju na temu pistaća, gde je ovakav ili onakav, slaniji ili slađi… „Tako se razmenjuju iskustva iz regiona, bajkoliki i dugi opisi letovanja – jednom rečju, neprocenjivo”, kaže nam Darko.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 53, oktobar/novembar 2024.
Foto: Sladoled Kuglana