Mesto gde je hrana drugačije definisana i kombinovana sa umetnošću

SIGEP je već etablirano mesto gde ljudi dolaze sa prefinjenim kriterijumima za zadovoljenje svih čula, mesto gde je hrana drugačije definisana i kombinovana sa umetnošću. Novina u poslastičarstvu je uključivanje povrća u kombinaciji sa drugim ukusima u slatkiše. Biće sve veća borba za pravu čokoladu, onu u kojoj se tačno zna koliko kakaoa i kakao putera treba da sadrži, a mnogo manje šećera i drugih sastojaka.

Danijela Đorđevska Kostadinovska, osnivačica brenda čokoladnih pralina Dolci di Dani iz Skoplja posetila je ove godine jednu od najznačajnijih sajamskih manifestacija u prehrambenoj industriji, prestižni 46. Međunarodni sajam zanatskog sladoleda, poslastičarstva, peciva i kafe SIGEP koji je održan od 18. do 22. januara 2025. godine u Riminiju (Italija). U njenom kalendaru obaveza, ovo je jedan od sajmova koji se ne propušta. SIGEP je ove godine imao najveću posećenost do sada, što pokazuje i statistika organizatora: posetioci su bili iz 160 zemalja, a najnovija zemlja učesnica bila je Saudijska Arabija, novo ključno tržište za prehrambenu i ugostiteljsku industriju. Sajam SIGEP je inspirativan događaj za prehrambenu industriju (foodservice) koji privlači profesionalce iz pet sektora: sladoled, slatkiši i čokolada, kafa, pekara i pica.

Sladoled, koji je bio u središtu sajma, predstavio se najkompletnijom ponudom, uz učešće svih proizvođača, od sastojaka do najsavremenije opreme za proizvodnju sladoleda, koji je sve više organskog porekla, sa ukusima inspirisanim prirodom. Centralnu pažnju organizatori su posvetili štandu svetski poznatog proizvođača najboljih mašina za sladoled Carpigiani, koji svake godine demonstrira inovacije u proizvodnji ove neodoljive ledene poslastice. Što se tiče sektora slatkiša i čokolade, mog omiljenog dela SIGEPA, susrela sam se sa nekoliko vrhunskih poslastičara sa kojima sam već godinama u kontaktu i to je preraslo u 68 prijateljstvo. Posebno mi je bila čast da se ponovo sretnem sa Antoniom Bačurom, čijem sam majstorskom kursu prisustvovala u oktobru prošle godine.

Tamo sam srela i svog idola kada je reč o poslu, Iginija Masarija, mladog novog člana AMPI-a – Academia Maestri Pasticceri i Italijana Alesandra Tišonea sa kojim sam nesebično razmenila nekoliko recepata. Prisustvovala sam i prezentaciji slatkih makarona najpoznatijeg španskog poslastičara Mikela Guara uz mnoštvo susreta sa ljudima sa kojima sam razmenila iskustva o našem zajedničkom svetu slatkiša. Novina u poslastičarstvu je uključivanje povrća u kombinaciji sa drugim ukusima u slatkiše. Čokolada kao segment SIGEP-a bila je na najvišem nivou. Biće sve veća borba za pravu čokoladu, onu u kojoj se tačno zna koliko kakaoa i kakao putera treba da sadrži, a mnogo manje šećera i drugih sastojaka, što nažalost nije slučaj na Balkanu. Dok se na Balkanu govori o kvantitetu, a ne o kvalitetu, o ekonomskoj isplativosti posla, u svetu slatkiša razgovaramo o savršenom izgledu i spoljašnjeg i unutrašnjeg dela, odnosno jedinstvenom ukusu i zadovoljenju svih čula.

U sektoru konditorskih proizvoda SIGEP-a, glavnu odliku daju proizvođači najboljih kalupa, poput Pavonija, Silikoarta, Martellatoa, koji su kao italijanski proizvođači najbolje pozicionirani na svetskom nivou. Među izlagačima je i proizvođač najboljih mašina za preradu čokolade, italijanska kompanija Selmi. Posebno me je impresionirala prezentacija ChefCut hidrolasera, specijalno dizajniranog za prehrambeni sektor. Iako je prvi put osmišljen 2011. godine, poslednjih godina ga sve češće koriste vrhunski svetski poslastičari koji uz pomoć tehnologije pojedinačno kreiraju dizajn za svoje slatkiše. Sektor pekara i pica zauzima sve veći deo SIGEP-a, sa inovativnim pećnicama za pice koje se sve više unapređuju kako u pogledu pečenja tako i u pogledu jednostavnosti upotrebe. Sektor kafe na SIGEP-u sve više izaziva interesovanje posetilaca. Imala sam priliku da slušam prezentaciju o kafi, od proizvodnje na plantaži do ukusa kafe u šoljici.

Predstavili su se i svetski poznati baristi koji kafu pretvaraju u pravu umetnost, kako za oko, tako i za ukus. Poslednji dan SIGEP-a bio je posvećen novoj generaciji profesionalaca, uz učešće 3250 učenika hotelijerskih i ugostiteljskih škola. Jer budućnost pripada mladima. SIGEP je već etablirano mesto gde ljudi dolaze sa prefinjenim kriterijumima za zadovoljenje svih čula, mesto gde se takmiče najbolji na planeti. Gde je hrana drugačije definisana i kombinovana sa umetnošću.

Piše: Jasna Dimitrijević, magazin Pekar&Poslastičar broj 55, februar/mart 2025.
Foto: Danijela Đorđevska Kostadinovska

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo