Konstantna ulaganja u proširenje asortimana, tehnologije i maloprodaju
Najveća industrijska pekara u centralnoj Srbiji, Pekara Pons, s ponosom ove godine slavi 30 godina rada. Celokupna proizvodnja je centralizovana u proizvodnom pogonu u Čačku koji se prostire na preko 6000 m2. Pored toga, Pons ima svoju maloprodajnu mrežu koja je u stalnom razvoju, a trenutno posluje 40 maloprodajnih objekata. O razvoju Ponsa, kao i o daljim planovima govori nam Goran Zelenović, generalni direktor.
P&P: Kako je tekao razvoj poslovanja vaše kompanije i šta vas je do danas održalo?
Zaista iskreno mislim kada kažem da smo maksimalno posvećeni kupcima i njihovim potrebama. Kupce ne razdvajamo na male i velike, već svakom posvećujemo najveću moguću pažnju. Trudimo se da u saradnji budemo profesinalni, korektni i kupci znaju da u svakom trenutku mogu da se oslone na nas. Naravno, ništa manje važan nije i naš asortiman i kvalitet asortimana, koji bez svake sumnje potrošači prepoznaju.
P&P: Da li biste posebno izdvojili pojedine godine koje su bitne za razvoj kompanije?
Ima više značajnih godina i datuma kada je razvoj naše fime u pitanju. Možda bih izdvojio 2007. kada smo otvorili naš prvi maloprodajni obejkat i krenuli sa novim vidom posla, koji nam je do tada bio nepoznat. Zatim 2014. godinu u kojoj smo ukrupnili sopstveno veleprodajno tržište preuzimanjem dve velike pekarske industrije iz našeg regiona. Naravno, moramo istaći i ovu, 2021. godinu, kada smo odvojili značajna investiciona sredstva u automatizaciju i modernizaciju proizvodnog pogona, koja će omogućiti veće kapacitete i standardizovan kvalitet proizvoda.
P&P : Koje proizvode imate u asortimanu?
Ponosimo se širokim asortimanom koji možemo ponuditi različitim kupcima. Želim da napomenem da imamo šta da ponudimo
svakom kupcu. Između ostalog, proizvodimo dnevne i pakovane hlebove, veliki izbor specijalnih vrsta hleba, zatim pakovane zemičke, burger zemičke, mlečne kiflice, kroasane, tost hleb…… Posebno se ponosimo ponudom zamrznutih peciva, koja obuhvata gotovo sve segmente pekarstva – hlebove, bagete, zemičke, lisnata peciva, sve vrste pita, sendviče, torte i kolače. Napomenuću da su sva naša peciva već fermentisana i kao takva zamrznuta. Time smo umanjili šansu da dođe do bilo kakve greške pri završnoj doradi proizvoda kod naših kupaca.
P&P : Da li uspevate da se držite izrade tradicionalnih proizvoda rađenih po starim receptima?
Naravno da uspevamo. U našoj zemlji ljudi su navikli na naše nacionalne ukuse. Dosta uvoznih proizvoda još nije prihvaćeno kod nas, a naša obaveza kao proizvođača je da čuvamo naše tradicionalne proizvode i ukuse.
P&P : Koliko je važno korišćenje nove opreme, praćenje savremenih tehnologija? Da li to pomaže u nedostatku radne snage?
Već sam napomenuo da smo ove godine uložili značajna sredstva
P&P : Da li imate problem sa radnom snagom? Da li edukujete svoje zaposlene?
Nažalost, imamo problema sa radnom snagom. Veoma je teško doći do edukovane, a najteže do motivisane radne snage. Naši rukovodioci i HR odeljenje konstantno rade na edukaciji i prepoznavanju kvalitetnih ljudi. Kako smo firma koja konstantno raste i ima velike ambicije, u narednom periodu će biti dosta prostora i mogućnosti za napredovanje u karijeri.
P&P : Po kojim standardima poslujete i zašto je to važno?
Na prvom mestu su nam bezbednost radnika u proizvodnji, ispravnost i ujednačenost kvaliteta proizvoda. Implementirani smo u sistem upravljanja kvalitetom (QMS), prema zahtevima standarda ISO 9001 i sistem bezbednosti hrane (HACCP), u skladu sa Codex Alimentarius-om. U Frigo pogonu, uspešno primenjujemo specijalizovani IFS standard. Takođe, posedujemo i standard Halal, koji nam omogućava izvoz robe.
P&P : Ko su vaši kupci?
Ponosimo se time da u Srbiji imamo preko 2000 kupaca. Naravno, najveći kupci su veliki trgovinski lanci poput Delhaize, Mercator, Univer, Aroma, DIS… , značajno je pomenuti i naše kupce u HoReCa kanalu, kojih je iz godine u godinu sve više. Neki od većih kupaca su Grand, Gorski, Crown Plaza, Sheraton… Veoma dobru saradnju imamo i sa Petrol kanalom, pre svega OMV pumpama.
P&P : Da li je srpski potrošač zahtevan? Koji trendovi su najviše izraženi?
Kod potrošača u našoj zemlji navike se postepeno menjaju. Sve više se kupuju manji testani komadi sa različitim punjenjima, više se traže puter proizvodi, specifični izgledi proizvoda… Takođe, raste i potreba za zdravom ishranom, traže se proizvodi sa različitim vrstama semenki, specijalnih vrsta brašna ….
P&P : Da li imate sladoled i kafu u svojim maloprodajnim objektima?
Naravno, u objektima imamo soft sladolede, odnosno sladoled na točenje sa preko 15 vrsta posipa i preliva. Sladolede poslužujemo u atraktivnim ambalažama ili slatkim kornetima, sa neograničenom količinom dodataka po želji kupca. Naš premium segment maloprodaja ima oznaku Coffee & Bakery, samim tim trudimo se da potrošačima ponudimo kvalitetnu kafu. Naši zaposleni prolaze kompletnu obuku za pripremu kafe od najboljih barista u zemlji. Kafu mogu popiti u samom objektu ili uzeti kafu za poneti.
P&P : Da li praktikujete unakrsne promocije sa drugim brendovima u maloprodajnim objektima?
Imamo veoma dobru saradnju sa više priznatih kompanija, sa kojima zajednički radimo konstantne promocije i akcije. Pre svih pomenuo bih IMLEK, COCA COLA, AIA….
P&P : Da li izvozite svoje proizvode i na koja tržišta?
Osim Crne Gore, do sada nismo izvozili naše proizvode jer smo pre svega bili ograničeni proizvodnim kapacitetima. Sa novim linijama instaliranim ove godine krećemo i van granica naše zemlje. Zahteva ima dosta, a trenutno smo u završnim pregovorima sa firmama iz Severne Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Rumunije.
P&P : U kom pravcu razvijate marketing?
Marketing je danas veoma važan faktor u svakoj delatnosti, pa i našoj. Zbog toga, konstantno radimo na različitim marketing strategijama, kojima ćemo naše proizvode predstaviti kupcima. Internet marketing je sve popularniji, pa će i naše aktivnosti svakako sve više biti usmerene u tom pravcu.
Piše: Irina Maksimović, magazin Pekar&Poslastičar broj 34, avgust/septembar 2021.