U Sava Centru u Beogradu, 25. septembra, održana je prezentacija kompanije Hani International i njihovih principala: Veliche Gourmet iz Belgije, Scyavuru, Nappi i Dulcistar (novi brend u ponudi) iz Italije, Polen Gida iz Turske i Ako (novi brend u ponudi) iz Poljske.
Tema celokupnog događaja bila je jesen, a naziv događaja bio je romantičan: „Jesen u slatkom sokaku”. Uvod u promocije uključivao je kratke prezentacije kompanija iz Turske, na čelu sa Ilhanom Vatanseverom, komercijalnim direktorom izvoza, zatim Simonom Beretom, direktorkom izvoza iz kompanije Dulcistar, koja proizvodi profesionalne čokolade i kreme, kao i Radoslava Gerke direktora izvoza kompanije Ako iz Poljske, koja se bavi proizvodnjom sirovina za pekarstvo. Sam događaj održan je u dva termina i okupio je gotovo 300 prisutnih profesionalaca.
Ovo je bila prilika da se svi posetioci upoznaju sa novim ukusima i proizvodima iz ponude kompanije Hani International. Pored toga, poslastičari i promoteri kompanije HANI dodatno su objašnjavali izložene proizvode, trendove, načine izrade i čuvanje dezerta, čineći tako promociju zanimljivom i sadržajnom.
U razgovoru sa nekim od principala, saznali smo sledeće:
Radoslav Gerka, direktor izvoza kompanije AKO iz Poljske Kao direktor izvoza kompanije
Ako iz Poljske, sa više od 20 godina iskustva u izvozu, osećam duboku povezanost sa slovenskim narodom, posebno sa Srbijom. Naš cilj je doneti svežinu i inovativne proizvode na srpsko tržište kroz saradnju sa Hani International. Danas predstavljamo našu jedinstvenu mešavinu kvasnog testa, koja sadrži 10% koncentrata za testo. Ova mešavina dolazi sa dva tipa punjenja od maka belog i crnog, što je vrlo popularno u Poljskoj. Proizvod je bez šećera, koji omogućava pekarima i poslastičarima prilagođavanje slatkoće po svom ukusu. Takođe, imamo i dve vrste braunija, sa belom i mlečnom čokoladom, kao i zanimljive kolače sa speltinim brašnom, od kojih jedan ima hrskavu, a drugi sunđerastu teksturu. U našoj ponudi su i različite vrste hleba, uključujući mešavine na bazi raži i pšeničnog brašna, kao što su „Charleski Clap” i ćabata, kao i rustične mešavine. Kada uporedimo poljsko i srpsko tržište, primetno je da se Poljska više opredeljuje za raž i tamniji hleb, dok Srbija ima širu paletu pšeničnih proizvoda. Naša ponuda je osmišljena da odgovori na specifične ukuse i potrebe srpskih potrošača, uz naglasak na kvalitet i svežinu. Radujemo se prilici da sa našim proizvodima doprinesemo srpskoj pekarskoj tradiciji i ukusima.
Ilhan Vatansever, direktor izvoza kompanije Polen Gida iz Turske
Već 12 godina sarađujemo sa našim partnerom, Hani International, i zajedno smo radili na širokom asortimanu poslastičarskih proizvoda i čokolade. Zahvaljujući toj dugogodišnjoj saradnji, nama je sada lakše da ponudimo novi proizvod na srpskom tržištu. Danas, izlažemo novu grupu poslastičarskih proizvoda – čokoladne glazure koje sadrže komade od pomorandže i kekse. Takođe, predstavljamo novi pekarski program – gotovi kroasan miks, koji se može koristiti u raznim varijantama. Ovaj kroasan miks već izvozimo u 65 zemalja, a sada želimo da ga plasiramo i na srpskom tržištu. Uz dugogodišnju uspešnu saradnju sa Hani Internacionalom, nadamo se da ćemo i u budućnosti nastaviti sa plasiranjem novih i uspešnih proizvoda na srpsko tržište.”
Simona Bereta, direktorka italijanske kompanije Dulcistar
Veoma mi je drago što mogu da učestvujem na ovakvom događaju. Ovi susreti pružaju jedinstvenu priliku za povezivanje sa profesionalcima iz različitih ugostiteljskih objekata prisutnih na srpskom tržištu. Kao italijanska kompanija sa više od 60 godina tradicije, stekli smo duboko razumevanje potreba poslastičara u Italiji, ali smo shvatili da te potrebe prevazilaze granice naše zemlje. Danas smo prisutni u više od 30 zemalja širom sveta, nudeći bogat asortiman proizvoda. Naša ponuda obuhvata čokoladu, kako čistu, tako i surogat, kao i širok spektar krema za punjenje, uključujući pekarske kreme sa lešnicima, đandujom, pistacijama, sa širokim spektrom različitih ukusa. Svaka krema ima svoj specifičan procenat glavnog sastojka, što omogućava da se zadovolje raznolike potrebe tržišta, bilo da je reč o industrijskim kupcima ili manjim, zanatskim poslastičarima. Naša kremasta vanil krema u prahu je spremna za upotrebu, a imamo i liniju sladoleda koja je takođe deo našeg asortimana. Upoznajte se sa našim novim proizvodima koji nude inovativne načine za obogaćivanje recepata, omogućavajući dodatni kreativni pečat. Naša čokoladna glazura, koja dolazi u varijantama sa pistacijama, belom i crnom čokoladom, pruža kremasti i finalni završetak deserta, što je ključno za savršenstvo u poslastičarstvu. Radujem se mogućnostima koje će naša saradnja doneti i zajedničkom razvoju tržišta.
Piše: Milan Čiča, magazin Pekar&Poslastičar broj 53, oktobar/novembar 2024.
Foto HANI International