Roza Pinasko: „Uživajmo u životu i sladoledu!”

Zahvaljujući ljubaznosti saradnika iz kompanije Eurogel, iskoristili smo boravak u našem gradu ambasadorke brenda Fabbri, Roze Pinasko, koja je vodila nedavnu prezentaciju najnovijih sirovina tj. inovativnih pristupa izradi đelata i sorbea ovog italijanskog proizvođača (vidi prikaz na prethodnoj strani), i postavili joj nekoliko pitanja.

P&P: Kakvi su aktuelni trendovi u proizvodnji sladoleda?
Aktuelni trend, kada je u pitanju đelato, podrazumeva insertovanje raznih dodataka, poput hrskavih mrvica od orašastih plodova, slani flejks, karamelizovanog šećera… Ovi sastojci, poput makadamije ili badema (za proteine) ili maline i manga (za vitamine), doprinose konzistenciji dok istovremeno pojačavaju efekat zdrave ishrane.

P&P: Koje sirovine Fabbri preporučuje kao neophodne za proizvodnju đelata i sorbea?
Fabbri nudi liniju koja sadrži sve sastojke, a za izradu je potrebna samo voda, i omogućavaju vam da dobijete zaista odličan đelato ili sorbe, sa visokim procentom voća. U isto vreme, ako želite da prilagodite svoj đelato Fabbri bazi koristeći sveže sastojke, neophodno je da se fokusirate na kvalitet koliko i naša kompanija, birajući kvalitetno mleko, pavlaku, šećer, voće, a možda i dekstrozu, obrano mleko i glukozu.

P&P: Šta nam možete reći o trendovima dekorisanja u vitrini?
Što se tiče vitrina, trend je neizostavno „cremino”: ravan sladoled, napravljen od različitih slojeva đelata i „mermer šare”, sa ukrašavanjem na vrhu. Često je čist i jednostavan „talas” bolji od komplikovanih dekoracija jer pokazuje da je sladoled lep u strukturi i sveže napravljen.

P&P: Koliko je u Italiji prisutan veganski sladoled?
U Italiji veganski sladoled jeste trend, uglavnom zbog netolerancije na laktozu. Moja vitrina u Đenovi tokom leto ima osam ili devet veganskih opcija sa ukupno 18 ukusa.

P&P: Vaše mišljenje o neophodnosti podizanja svesti o zdravim varijantama sladoleda?
Po mom mišljenju, podizanje svesti o zdravim vrstama sladoleda je zaista važno. Ako je naš sladoled, na primer, zdrava užina sa skoro 50% voća ili ako nam daje zdrave proteine iz mleka ili orašastih plodova, melatonin i vitamine iz pistacija i tako dalje, možda bismo shvatili da ovu namirnicu možemo konzumirati svaki dan, tokom cele godine. Takođe je važno zapamtiti da visokokvalitetni đelato nema konzervanse i dodatu boju za hranu.

P&P: Novi ukusi za sezonu 2024?
Novi ukusi su uvek moji favoriti, jer jedino ograničenje je kreativnost! Fabbri predlaže „Amazing ovetto”, ali i novi „Mango Simple” i „Amarena” hrskavi variegato – zaista ukusan! Možemo ga koristiti na bazi obranog mleka, ali i na jogurtu, crnoj čokolati, sorbeu od malina, kolaču od sira, cimetu.

P&P: Da li je onlajn poručivanje više zastupljeno nego ranijih godina?
Nakon kovida, onlajn naručivanje postaje sve češće. Važno je u ponudi imati opciju „za poneti”, ali je i dobro organizovati, da
sladoled stigne kupcima bez ikakvog temperaturnog šoka. Dobro vođene društvene mreže pomažu toj vrsti prodaje. Složićete se da je dobra prezentacija na mreži još jedan aspekt posla, koji zahteva ozbiljnu pažnju – kao poseban vid izlaganja.

P&P: Vaša prodavnica, kao vaš prostor za kreaciju?
Kada imate prodavnicu sladoleda, moglo bi biti korisno da isplanirate kalendar ukusa koji odgovara raznim posebnim datumima i prilikama. To može biti sladoled napravljen sa ružama za dan majki, ili medom, da slavi dan pčelarstva… Uvek postoji prilika za slavlje i zato odaberimo svoj omiljeni sladoled, uživajmo u životu i budimo zahvalni!

Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 50, april/maj 2024.
Foto: Eurogel

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo