Sigep 2019

Sigep 2019

U Riminiju je od 19. do 23. Januara održan Međunarodni sajam sladoleda, poslastičarskih i pekarskih proizvoda i kafe – SIGEP, četrdeseti po redu. Ovaj glamurozan događaj pamtićemo po mirisima pržene kafe i čokolade iz različitih delova sveta, inovativnim dekoracijama i novim ukusima sladoleda, luksuznim pakovanjima za torte i kolače,vrhunski dizajniranim štandovima, inovativnom i modernom opremom, demonstracijama I takmičenjima virtuoza poslastičarstva.

Sigep 2019

Posetilo ga je više od 200.000 ljudi iz 185 zemalja sveta. Osim domaćina, najveći broj posetilaca bio je iz Nemačke, Španije, Francuske, Poljskei Engleske. Značajan broj posetilaca i izlagača dolazi sa tržišta SAD-a,Rusije i Kine. Srbiju su predstavljala dva izlagača: Dadex iz Mačvanske Mitrovice i Hani iz Novog Pazara. Na SIGEP-u se mogu videti novine koje proizvođači spremaju za tržište u narednoj godini, ali I čuti kako se tržište razvija i koji su glavni trendovi u industriji.

Sektor usluga vezanih za hranu se razvija i radikalno transformiše. Svetsko tržište hrane ima vrednost od 990 milijardi evra i neprestano raste (2,3% godišnji rast u svetu, 3% u Evropi). U kategorijama kafe, pekarstva, poslastičarstva i industrije sladoleda Italija je jedna od vodećih država u svetu. Prosečan Italijan 251 obrok godišnje pojede van kuće, po čemu je Italija treća u svetu, posle Japana (308) i Južne Koreje (324). SAD, Kina i Italija konzumiraju 51% slatkih pekarskih proizvoda u svetu. Kada se govori o konzumaciji kafe 52% tržišta čine SAD, Japan i Italija. Marketinški stručnjaci istakli su nekoliko najznačajnijih trendova u sektoru usluga. Mesta na kojima se služi hrana i piće su sve više hibridni prostori – knjižare koje postaju kafići, mesta na kojima se nude dodatni sadržaji zbog kojih bi se ljudi zadržali i posle obroka.

Sigep 2019 štandovi

Kafa za poneti je svetski trend, koji nije još sasvim zaživeo u Evropi, a u Japanu je doveo do uvođenja flaširane kafe na tržište. Digitalne tehnologije menjaju iskustvo konzumacije obroka van kuće, ne samo uvođenjem novih cmetoda plaćanja, već i zahtevom za brzim obrocima. Promene su vidljive i u i tržnim centrima, gde  prostori u kojima se jede dobijaju na značaju, jer ljudi tu dolaze da se druže i kupuju, čime ova mesta sve više doprinose popularnosti i identitetu tržnog centra. Na SIGEP-u su održana i dva velika takmičenja – svetsko takmičenje u prženju kafe (World Coffee Roasting Championship) i svetski kup za mlade poslastičare. SIGEP je prvi put bio domaćin putujućeg takmičenja u selekciji, pripremi, mešanju različitih vrsta i prženju kafe u kome je učestvovalo više od 20 zemalja. Pobedio je ruski predstavnik, drugo mesto zauzeo je Japanac, treće Francuz, što pokazuje da je pijenje kafe, a sa tim povezana i veština pripremanja dobre kafe danas globalno rasprostranjen trend. Mladi poslastičari takmičili su se u pravljenju umetničkih objekata od čokolade i šećera sa temom VOLARE. Titulu najboljih mladih poslastičara ponela je ekipa iz Italije, drugo mesto je zauzela Francuska, treće Singapur. Specijalnu nagradu za najbolji desert od sladoleda u čaši dobio je Singapur. U kategorijama najbolji desert od kafe, čokoladni kolač, najbolje pecivo i najbolje postavljen sto pobedile su ekipe iz zemlje domaćina. Deo programa SIGEP-a posvećen je edukaciji mladih poslastičara, za koje je održan kamp (international Pastry Camp) na kome su mogli da uče od najvećih majstora i stiču nove veštine, prateći evoluciju različitih svetskih škola poslastičarstva.

Ovogodišnji SIGEP je vredelo posetiti. Italijanski ministar Ugo Ravaneli izjavio je da je sajam izuzetan primer virtuozne saradnje odličnih brendova i sposobnosti da se „Made in italy“ na najbolji način prikaže svetu. Organizatori su zadovoljni posetom, promocijom brendova, predstavljanjem novih trendova i kvalitetom ovogodišnje ponude na sajmu. Virtuelna poseta je takođe znak velikog uspeha sajma -postavljeno je 10.000 fotografija sa oznakom #Sigep2019, a Fejsbuk stranicu SIGEP2019 je pratilo više od milion i dve stotine osoba iz celog sveta.

Piše: Nevena Tomić, Pekar & Poslastičar Broj 20, februar/mart 2019 god.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije događaji