Fokus će biti na pet glavnih oblasti: sladoled, poslastičarstvo i čokolada, kafa, pekarstvo, kao i velika inovacija – pica, za koju je posebno proširen izložbeni prostor na 138.000 m2. Ove godine, sajam u organizaciji IEG-a (Italijanske izložbene grupe) ima još izraženiji međunarodni karakter: Izložbeni prostori su rasprodati zahvaljujući prestižnom programu za kupce, u kojem učestvuje 91 zemlja. Program obuhvata i značajne razgovore o novim trendovima, kao i međunarodna takmičenja. Novi sektor za picu pridružuje se već postojećim oblastima (sladoled, poslastičarstvo i čokolada, kafa i pekarstvo), dok je izložbeni prostor proširen na 138.000 m2 uz dodavanje dve nove hale, s još jačim fokusom na internacionalizaciju.
To su samo neke od glavnih inovacija na Sigep World – Svetskoj izložbi za ugostiteljsku izvrsnost, događaju koji organizuje Italijanska izložbena grupa (IEG) i koji će se održati u sajamskom centru Rimini od 18. do 22. januara 2025. godine. Pripremajući se za svoje 46. izdanje, Sigep je osvežio i svoj slogan kako bi istakao globalni značaj ovog sajma u Riminiju, koji je poslednjih godina proširio svoje delovanje sa dva dodatna sajma na tržištima sa velikim potencijalom – u južnoj Kini i Singapuru, a koji će ponovo biti održani 2025. godine. Sigep World 2025 beleži impresivne brojke: svi izložbeni prostori su rasprodati, prisutni su vodeći globalni akteri u industriji usluga hrane, kao i novi učesnici iz sektora pica, koji, prema najnovijim procenama, globalno vredi više od 153 milijarde dolara (izvor: Verified Market Reports). Sigep će tako postati najvažnija platforma za promociju ovog proizvoda i njegovih tehnologija, dodatno obogaćujući i zaokružujući ponudu izložbe koja ga čini globalnom referentnom tačkom za sve segmente ugostiteljske industrije. Sigep World 2025 dodatno jača svoj fokus na internacionalizaciju, obeležavajući novu fazu globalnog širenja uz strateške programe poslovnog povezivanja na sajmu u Riminiju.
Top Buyer Program privukao 76 je 520 vodećih kupaca iz 91 zemlje, uključujući SAD, Južnu Ameriku, Jugoistočnu Aziju i Zalivske države, kao i glavne evropske zemlje. U programu učestvuju distributeri, lanci restorana, ketering kompanije uključujući one koje opslužuju aviokompanije i kruzere, te hotelske grupe iz celog sveta, što potvrđuje velike napore Sigep-a da privuče posetioce iz inostranstva. Takođe, u okviru Premium Programa, koji je namenjen evropskim kupcima – posebno profesionalcima iz Nemačke, Španije, Rumunije, Francuske, Velike Britanije, Hrvatske, Grčke, Poljske, Slovenije i Srbije – očekuje se oko 3.000 učesnika iz celog sveta. Naravno, Sigep World 2025 će posvetiti veliku pažnju ključnim razgovorima za sve prisutne zajednice. Otvaranje će biti posvećeno najnovijim domaćim i, pre svega, međunarodnim trendovima u ugostiteljstvu, potvrđujući status Sigep-a kao najpouzdanijeg glasa u sektoru, zahvaljujući pokretanju Sigep Vision, globalnog posmatračkog centra za trendove u oblasti sladoleda i ugostiteljstva.
Ova industrija nastavlja da bude konkurentna kako u Evropi, tako i na globalnom nivou: u 2024. ukupna potrošnja u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Italiji i Španiji iznosila je preko 330 miliona evra, što je povećanje od 6,4% u odnosu na 2023. godinu. U SAD, potrošnja u sektoru izvan kuće porasla je za 3,9% u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši 612 miliona evra (izvor: Circana). Ostale teme razgovora obuhvatiće nove globalne trendove vezane za najnovije tehnologije u automatskim aparatima za kafu – uz značajna unapređenja u pogledu održivosti – kao i proizvode od kvasnog testa i inovacije u sektoru poslastičarstva. Naravno, govoriće se i o budućnosti pravljenja sladoleda, jer je događaj u Riminiju glavni pokretač globalne promocije italijanske kulture sladoleda. Kao i prethodnih godina, Sigep World 2025 uključuje Arenu i italijanska i međunarodna takmičenja, koja su u januaru prošle godine okupila učesnike iz čak 25 zemalja, a obuhvataju sve predstavljene oblasti. Među događajima su Pizza Senza Frontiere – Svetske igre šampiona u pravljenju pice, Bread in the City – Svetski kup u pekarstvu i Gelato Europe Cup.
magazin Pekar&Poslastičar broj 54, decembar 2024.